Всероссийская олимпиада по английскому языку год. Бесплатные интернет-олимпиады школьников по английскому языку

Школьников по обществознанию

2017/2018 учебный год

Задания для 7-8 классов

Задание № 1

1. Приведите в соответствие имена ученых и высказывания.



2. Приведите в соответствие понятия и их определения.



3. Используя ВСЕ приведенные слова и словосочетания, составьте определения трех экономических понятий. Вы можете изменять приведенные слова и словосочетания (по родам, числам, падежам). Запишите экономические понятия и составленные Вами их определения.

Ресурсы, отношения, соперничество, ограниченный, между, экономический, участники, за. Для, внесенный, средства, банки, хранение, в, денежный. Сумма, стоимостной, несет, продукция, выражение, производство, всех, который, затраты, реализация, предприятие, при, и. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задание № 2

«Да» или «нет»? Если вы согласны с утверждением, напишите «Да», если не согласны – «Нет». Внесите свои ответы в таблицу.

В РФ в ХХ в. доля детей в составе населения постоянно увеличивалась В соответствии с Конституцией РФ исполнительную власть в РФ осуществляют Президент РФ и Правительство РФ В РФ в ХХ в. доля детей в составе населения была стабильна. Государственный бюджет – это финансовый план страны на определенный период времени. В РФ в ХХ в. доля детей в составе населения постоянно снижалась. Безработные – это граждане, которые не работают. Политическая система включает в себя в качестве составной части государство Домохозяйства стремятся наиболее полно удовлетворять свои потребности. С 10 лет изменение имени и фамилии ребенка возможно только с его согласия В РФ в ХХ в. доля детей в составе населения менялась разнонаправленно.

Задание № 3

Решите логическую задачу.

Существует шуточный рассказ об одном турке, который будто бы попал однажды в «самую восточную страну». Турок так описывает эту сказочную страну:

«И впереди восток, и с боков восток. А запад? Вы, может быть, думаете, что он все-таки виден, как точка какая-нибудь, едва движущаяся вдали?.. Неправда! И сзади восток! Короче – везде и всюду нескончаемый восток!» Такой страны, которая со всех сторон окружена востоком, конечно, быть не может. Но зато существует такое место на земном шаре, которое отовсюду окружено югом: во все стороны от этого места простирается «один нескончаемый юг».

Это кажется с первого взгляда невозможным, а между тем стоит лишь немного подумать, и вы сообразите, что такое необычайное место на земном шаре существует. В этом удивительном месте развевается теперь английский флаг, и мы уверены, что вы даже знаете имя человека, который водрузил его.

Где же находится это место?

Чтобы помочь вам догадаться, мы прибавим, что там не жарко, даже не тепло, хотя во все стороны от него простирается юг.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задание № 4

Выберете и вставьте в текст пропущенные слова из приведенного ниже списка. Вы можете изменять их по родам, числам, падежам соответственно контексту. Одно слово используется один раз. В списке есть лишние слова.

­­­______________ налог – это налог, ставка которого повышается по мере роста дохода налогоплательщика. У _______________ налога ставка снижается по мере роста дохода налогоплательщика. _____________ налог характеризуется ______________ ставкой. Например, ______________ налоги экономисты квалифицируют как . Купив одну и ту же вещь, богатый и бедный из своего кармана заплатили в сумме один и тот же налог, но доля этого налога в доходе будет разной – большей для бедного и меньшей для богатого.

Прямой, косвенный, пропорциональный, прогрессивный, регрессивный, нулевой, постоянный.



Задание № 5

Из нескольких вариантов ответа выберите все верные ответы. Запишите их в таблицу.

1. К типам экономических систем относятся:

а) капиталистическая и коммунистическая

в) традиционная и рыночная

г) командно-административная и смешанная


Конституционное положение о том, что отделены от государства и равны перед законом, в большей мере отражает следующую характеристику российского государства:

а) Российская Федерация – советское государство

б) Российская Федерация – светское государство

в) Российская Федерация – социальное государство

г) Российская Федерация – демократическое государство

д) в Российской Федерации признаются политическое и идеологическое многообразие

3. Срок оформления «Свидетельства о рождении» в России:

а) 1 неделя

б) 1 месяц

в) 6 месяцев

д) не ограничен

4. Ребенок в возрасте от рождения до года:

б) младенец

в) новорожденный

5. Согласно ч. 1 ст. 105 Уголовного кодекса РФ убийство – это умышленное причинение смерти другому человеку, которое наказывается на срок от шести до пятнадцати лет с ограничением свободы на срок до двух лет либо без такового. Диспозиция данной является:

а) альтернативной

б) бланкетной

в) описательной

г) отсылочной

д) сложной

в) проценты по депозитам

г) подоходный налог


Механизм государства не включает в себя:

а) органы местного управления

б) государственные организации

г) политические партии

д) государственные внебюджетные фонды

8. Равновесная ситуация на рынке товара возникает, если;

а) на рынке не возникает ни дефицита, ни избытка товара

в) цена на товар равна рыночной равновесной цене

г) величина избытка товара равна величине дефицита товара


В Уставе уголовного судопроизводства 1864 г. говорилось о «мерах к пресечению обвиняемому способов уклонения от следствия и суда». В настоящее время аналогом таких мер является (-ются):

а) меры пресечения

Школьный этап всероссийской олимпиады по английскому языку

2017-2018 учебный год

Задания для учащихся 9-11 классов

LISTENING

Listen to the conversation and choose the correct variants

1. Jamie … study Math, English and Science at school.

A) can B) must C) likes to D) should not

2. Jamie … what other subjects to take.

A) knows B) is uncertain C) is sure D) made up his mind

3. Jamie’s marks in French are … .

A) bad B) excellent C) good D) rather good

4. Jamie can study Spanish if Mrs. Sanchez … .

A) doesn’t mind B) is in the staff room C) has lunch D) is against

5. Jamie wants to study … at University.

A) Spanish B) History C) Art D) Business Studies

6. Next year Jamie would like to take … .

A) French, History and Art B) Spanish, Business Studies and Art C) Spanish, Business Studies and History D) Spanish, History and Art

7. Jamie’s mother used to be … .

A) a dean B) a lecturer C) a teacher D) an artist

8. Jamie is at the top of his school at … .

A) History B) French C) Art D) Business Studies

9. Jamie is in a hurry because he wants to … .

A) have dinner B) see his friend C) change money D) change his clothes

10. Jamie is talking with … .

A) his dad B) Mrs. Sanchez C) Mr. Jones D) French master

READING

Read the text and then answer questions 11-15.

Different Colours can affect us in many different ways; that’s according to Verity Allen. In her new series «Colour me Healthy”, Verity looks at the ways that colours can influence how hard we work and the choices we make. They can even change our emotions and even influence how healthy we are. «Have you ever noticed how people always use the same colours for the same things?» says Verity. “Our toothpaste is always white or blue or maybe red. It’s never green. Why not? For some reason we think that blue and white is clean, while we think of green products as being a bit disgusting. It’s the same for businesses. We respect a company, which writes its name in blue or black, but we don’t respect one that uses pink or orange. People who design new products can use these ideas to influence what we buy.” During this four-part series, Verity studies eight different colours, two colours in each programme. She meets people who work in all aspects of the colour industry, from people who design food packets, to people who name the colours of lipsticks. Some of the people she meets clearly have very little scientific knowledge to support their ideas, such as the American “Colour Doctor” who believes that serious diseases can be cured by the use of coloured lights. However, she also interviews real scientists who are studying the effects of green and red lights on mice, with some surprising results. Overall, it’s an interesting show, and anyone who watches it will probably find out something new. But because Verity is goes out of her way to be polite to everyone she meets on the series, it’s up to the viewers to make their own decisions about how much they should believe.

11. What is the writer doing in this text?

  1. giving information about how colours influence us
  2. reporting what happens in a new television series
  3. giving information about a television presenter
  4. giving his opinion of a recent television show

12. Which of the following shows the probable content of the four shows?

  1. Part 1 – Health; Part 2 – Products and Industry; Part 3 – Emotions; Part 4 – Decisions
  2. Part 1 – Blue and Black; Part 2 – Red and Orange; Part 3 – White and Grey; Part 4 – Green and Yellow
  3. Part 1 – Meeting Designers; Part 2 – Meeting People who Name Colours; Part 3 – Meeting Doctors; Part 4 – Meeting Scientists
  4. Part 1 – Cleaning Products; Part 2 – Make-up; Part 3 – Clothes; Part 4 – Food

13. According to Verity, why is a knowledge of colour important?

  1. It can help you to choose the best products.
  2. It can give you new ideas.
  3. It can help you to change people’s minds.
  4. It can help you to sell products.

14. Who does the writer respect least?

  1. Verity Allen
  2. The people who name lipsticks
  3. The «Colour Doctor»
  4. The scientists who work with mice

15. Which of the following would make a good title for the text?

  1. Enjoy it, but don’t believe everything.
  2. Another great show from Verity Allen! Five Stars!
  3. Don’t miss this if you work in Business!
  4. Watch this programme! It will make you healthy!

Match the following headings with the sections of the text below, one heading is extra.

This museum tells you about the history of

A. Industry
B. Science
C. Toys
D. Costumes
E. A city
F. Transport
G. Canals

16. Step inside this magical 1850s «Cinema» for an exciting tour of Edinburgh, the capital of Scotland. As the lights go down a brilliant moving image of the capital appears before you, while the guide tells the story of Edinburgh"s historic past.

17. The National Waterways Museum of Gloucester brings to life the time when Britain"s waterways were dug between towns. Transport by these ways was cheaper than transport by land. Many exhibits give visitors the chance to relive the Age which helped to revolutionize Britain"s water system.

18. Black Country Museum is an open-air museum. Your visit there is always exciting and enjoyable. Guides in national costumes and working demonstrators tell visitors a story of the time when different machines were invented in Britain and factories began to develop very quickly.

19. Travel through time and discover the colourful story of travel. See shiny buses, tube trains and trams of different centuries. As you step into the past you"ll meet people who"ve kept London moving for 200 years. Hold tight as you put yourself in the driving seat and enjoy your journey.

20. This museum is full of wonderful models of trains, buses, ships and cars. See the 1920s model Story Land Park and play the old slot-machines. It also has a nursery of the beginning of the 20th century. The wonderful collection of dolls contains different marionettes from Ancient Roman Gladiator doll to figures of today.

21. This museum illustrates the development of human knowledge through different instruments. The museum has a clockwork model of the solar system from1750 as well as microscopes, telescopes, navigation instruments, electrical machines and tools.

USE OF ENGLISH

Read the text and decide which answer – A, B, C or D – best fits each space (22 -31).

The Montessori Method

From the moment we are born, we start learning about the world around us. We learn a great deal of things over a very short period of time, and this forms the foundation of all our future learning.
22) ……. to the age of six, we are extremely sensitive and we develop the important skills that will prepare us for 23) ……. life. Therefore, it is very important to have a good preschool programme 24) ..……. helps us to develop hand-eye co-ordination and problem-solving abilities, as well as exposing us to a 25) ……. variety of stimuli and materials. Maria Montessori developed 26) ……. a programme, which helps children to 27) ……. their intelligence and independence. The Montessori Method, as it is 28) ……. , combines practical activities, which stimulate the senses of touch and smell, with mathematical and language development activities. The children are completely 29) ……. to choose which activity to 30) ……. in and when, thus encouraging self-confidence and independence. This 31) ……. to teaching is very popular with many parents of young children, as it involves learning which uses all the senses during those important early years.

  1. A Up
  2. A after
  3. A what
  4. A broad
  5. A so
  6. A expand
  7. A known
  8. A open
  9. A play
  10. A way

B Over

B next

B when

B far

B such

B increase

B called

B free

B do

B system

C Near

C later

C which

C rich

C quite

C develop

C titled

C able

C participate

C approach

D Above

D older

D who

D wide

D many

D improve

D branded

D allowed

D take

D method

Read the text and complete it with the correct forms of the words.

Francisco Goya

32 Francisco Goya _________ in Zaragoza, where he was born, and later moved to Madrid. STUDY

33 His early works convey the freedom and charm of popular life, but after his _________ as painter to the court, where he was a great favourite, APPOINT

34 he became ________________ somber. INCREASE

35 His etchings of the disasters of war, witches, and monsters were the reactions of a sensitive man __________ by the events of his time. APPALL

36 He went deaf at 60, after which his work becomes steadily more melancholic. His extraordinary candor in some royal portraits, where he employs exquisite technique to depict a family, has few___________ in commissioned art. PARALLEL

37 He _________permission to depart for France in 1824 and died in Bordeaux at the age of 82. GIVE

38 Few artists __________such a variety of work. COMPOSE

WRITING

39. Comment on the following statement:

The Internet is the best source of information.

What is your opinion? Do you agree with this statement?

Write 100 -120 words.

Remember to

Make an introduction

Express your personal opinion and give reasons for your opinion

Make a conclusion

Критерии оценивания

Listening, Reading, Use of English - максимальное количество баллов 38. Задание проверяется по ключам. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. За неверный ответ или отсутствие ответа выставляется 0 баллов.

Keys:

Listening

10 C

Reading

11 B

12 B

13 D

14 С

15 A

16 E

17 G

18 A

19 F

20 C

21 B

Use of English

22 A

23 C

24 C

25 D

26 B

27 C

28 B

29 B

30 C

31 C

32 studied

33 appointment

34 increasingly

35 appalled

36 parallels

37 was given

38 have composed

Шкала критериев оценивания «Writing»

Максимальное количество баллов: 20

БАЛЛЫ

(за содержание)

(максимум 10 баллов)

ОФОРМЛЕНИЕ (максимум 10 баллов)

Композиция

(максимум 2 балла)

Лексика

(максимум 2 балла)

Грамматика

(максимум 2 балла)

Стиль

(максимум 2 балла)

Орфография и пунктуация

(максимум 2 балла)

9-10

Коммуникативная задача полностью выполнена с учетом цели высказывания и адресата. Тема раскрыта полностью. Участник демонстрирует оригинальный подход к раскрытию темы.

2 балла

Работа не имеет ошибок с точки зрения композиции.

2 балла

Участник демонстрирует богатый лексический запас, необходимый для раскрытия темы, точный выбор слов и адекватное владение лексической сочетаемостью . Работа не имеет ошибок с точки зрения лексического оформления.

2 балла

Участник демонстрирует грамотное и уместное употребление структур, необходимых для раскрытия темы.

Работа не имеет ошибок с точки зрения грамматического оформления.

2 балла

Участник демонстрирует владение жанрами письменной речи. Текст оформлен в соответствии с требованиями, предъявляемыми к официальному и неофициальному письму. Работа не имеет ошибок с точки зрения стилевого оформления.

2 балла

Участник демонстрирует уверенное владение навыками орфографии и пунктуации.

Работа не имеет ошибок с точки зрения орфографического и пунктуационного оформления.

Коммуникативная задача выполнена с учетом цели высказывания и адресата. Тема раскрыта полностью, однако в работе не хватает оригинальности в раскрытии темы.

1 балл

В целом текст имеет четкую структуру, соответствующую заданной теме. Текст разделен на абзацы. В тексте присутствуют связующие элементы. Допустимы незначительные нарушения структуры, логики или связности текста

1 балл

В целом лексический состав текста соответствует заданной теме, однако имеются неточности в выборе слов и лексической сочетаемости, которые не затрудняют понимания текста. Или: используется стандартная, однообразная лексика.

1 балл

В тексте присутствует ряд незначительных грамматических и/или синтаксических ошибок, не затрудняющих общего понимания текста.

1 балл

Участник в целом демонстрирует владение жанрами письменной речи, однако в тексте присутствуют незначительные нарушения стилевого единства.

1 балл

В тексте присутствуют орфографические и/или пунктуационные ошибки, которые не затрудняют общего понимания текста.

Коммуникативная задача в целом выполнена, однако имеются отдельные нарушения целостности содержания. Тема раскрыта не полностью: не приведены все необходимые аргументы и/или факты.

Коммуникативная задача выполнена частично. Содержание текста не полностью отвечает заданной теме или объем работы менее 50% от заданного.

0 баллов

Текст не имеет четкой логической структуры. Имеются серьезные нарушения связности текста и/или многочисленные ошибки в употреблении логических средств связи.

0 баллов

Участник демонстрирует крайне ограниченный словарный запас. Или: имеются многочисленные ошибки в употреблении лексики, затрудняющие понимание текста.

0 баллов

В тексте присутствуют много численные ошибки, затрудняющие его понимание.

0 баллов

Текст не оформлен в соответствии с требованиями жанра. Или: в тексте присутствуют значительные нарушения стилевого единства.

0 баллов

В тексте присутствуют многочисленные орфографические и/или пунктуационные ошибки, затрудняющие его понимание.

Коммуникативная задача не выполнена. Содержание текста не отвечает заданной теме.


Бесплатные интернет-олимпиады школьников по английскому языку

Бесплатные международные и открытые российские интернет-олимпиады

13-21 мая 2019. Весенняя интернет-олимпиада по русскому языку

22-30 апреля 2019. Весенняя интернет-олимпиада по математике

19 апреля 2019. Весенняя интернет-олимпиада по химии

16-18 апреля 2019. Весенняя интернет-олимпиада по физике

27-31 марта 2019. Весенняя интернет-олимпиада по английскому языку

24-26 марта 2019. Весенняя интернет-олимпиада по китайскому языку

20-23 марта 2019. Весенняя интернет-олимпиада по немецкому языку

18-19 марта 2019. Весенняя интернет-олимпиада по окружающему миру

18-26 февраля 2019. Зимняя интернет-олимпиада по русскому языку

21-29 января 2019. Зимняя интернет-олимпиада по математике

19 января 2019. Зимняя интернет-олимпиада по химии

16-18 января 2019. Зимняя интернет-олимпиада по физике

25-29 декабря 2018. Зимняя интернет-олимпиада по английскому языку

22-24 декабря 2018. Зимняя интернет-олимпиада по китайскому языку

18-21 декабря 2018. Зимняя интернет-олимпиада по немецкому языку

16-17 декабря 2018. Зимняя интернет-олимпиада по окружающему миру

19-27 ноября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по русскому языку

22-30 октября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по математике

19 октября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по химии

16-18 октября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по физике

25-29 сентября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по английскому языку

22-24 сентября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по китайскому языку

18-21 сентября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по немецкому языку

16-17 сентября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по окружающему миру

2018-2019

E 27-31 марта 2019. Весенняя интернет-олимпиада по английскому языку E 25-29 декабря 2018. Зимняя интернет-олимпиада по английскому языку E 25-29 сентября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по английскому языку

2017-2018

NB! Официальная информация для учителей

E 25-28 марта 2018. Весенняя интернет-олимпиада по английскому языку E 24-27 декабря 2017. Зимняя интернет-олимпиада по английскому языку E 24-27 сентября 2017. Осенняя интернет-олимпиада по английскому языку

2016-2017

NB! Официальная информация для учителей

М Положение о международных математических олимпиадах 2016-2017. Материал для учителей. СПб АППО, Nord Education, МетаШкола

М Р Ф Положение об открытых российских интернет-олимпиадах и конкурсах 2016-2017. Материал для учителей. СПб АППО, МетаШкола

E D F

Всероссийская олимпиада школьников по английскому языку 2017 2018 гг. Школьный этап 5 – 6 классы Продолжительность выполнения – 60 минут Part 1

LISTENING Task 1

Listen to Susie talking to her friend Matt about going to the cinema. For each question, choose the right answer (A, B or C). You will hear the conversation twice.

Example:

0 Who is going to the cinema with Susie?

A Jane

B Sam

C Pete

___________________________________________________________________________________

1. Which film will they see?

A Sunny Day

B Field of Green

C Heart of Gold

2. They are going to the cinema

A by the market.

B in the shopping centre.

C opposite the park.

3. How will they get there?

A by car

B on foot

C by bus

4. Matt should meet Susie at

A 3.45.

B 4.15.

C 4.20.

5. The cinema tickets will cost

A £5.50.

B £6.20.

C £8.00.

Task 2

Listen to Nick talking to a friend about his birthday presents. What present did each person give him? For questions 1- 5, choose a letter A - H next to each person.

You will hear the conversation twice.

Example:

0 Cousin B

__________________________________________________________________________________

PEOPLE

PRESENTS

1. Mum

A bike

2. Brother

B book

3. Aunt

C cinema tickets

4. Uncle

D clothes

5. Grandmother

E computer game

F mobile phone

G money

H music CD

Part 2

READING

Task 1

Read the text and fill in the gaps (1 - 6) with the phrases (A -G). There is one phrase you don’t need to use.

Venice of the North

Russia is a huge country and there many beautiful and interesting places to visit.

Saint Petersburg has got many things to see and do for the whole family. The city’s Central Park of Leisure and Culture is famous 1. __________ and it is a great place to go to have fun.

You can visit the Elaginoostrovsky Palace of wax figures or go on exciting rides at the fun park. In the summer you can 2. __________ or even take steamship ride on the river. In the winter, many people go ice-skating 3. __________ or sleigh down a steep snowy hill for fun.

Saint Petersburg has something for everyone. If you like animals 4. _________ the Leningradsky Zoo with its 400 different types of animals from all around the world. You can also visit the wonderful Durov Animal Theatre and 5. __________ perform. The Dolphinarium is also a must. Watch dolphins do clever tricks and 6. __________ and have a laugh with the funny sea lions. If you have time you should also check out the famous Puppet Theatre of Fairy Tales where you can see old and modern plays.

A at the park’s ski-centre

B don’t miss

C see all sorts of animals

D for its attractions

E take lots of pictures

F hire boats and explore the park

G even sing and dance for cheering crowds

Task 2

    Read the story and choose True, False or Not stated

This is the story of a ghost. He lives in the beautiful Canterville Castle . Mr. Otis and his family live there, too. The ghost has got big red eyes, grey hair, a long nose, thin legs and a white face. He thinks he"s very frightening. But nobody is afraid of him.

The ghost is very sad and unhappy. He cries in his room in the tower. Mr. Otis" daughter, Virginia feels sorry for him and wants to help him. The ghost tells her about his problem. He can only rest when a girl with blond hair helps him and the almond tree has flowers.

Virginia and the ghost go through a wall. The Otis family looks for Virginia in the rooms, under the beds, behind the doors, on the roof. They finally see her sitting by the almond tree. They look up and notice that the almond tree has flowers. Virginia and the ghost can finally rest. Now they are happy.

1. It is a story about a ghost.

2. He lives in Canterville Village.

A. True B. False C. Not stated

3. The ghost has a beard.

A. True B. False C. Not stated

4. He thinks he is funny.

A. True B. False C. Not stated

5. The ghost is sad and cries.

A. True B. False C. Not stated

6. He lives in the living room.

A. True B. False C. Not stated

7. The ghost has a problem. He can"t rest.

A. True B. False C. Not stated

Part 3

USE OF ENGLISH

Task 1

Read the text about Serena Williams. Choose the best word (A, B, or C) for each space for questions 1-9.

Serena Williams is a (1) _________ popular tennis player. At the Australian Open tennis competition (2) _________ January 2005, Serena Williams (3) _________ something special to Melbourne – her new fashion range. Serena helped to design (4) _________ lime-green and white tennis clothes, which included an amazing dress and knee-high boots to go with (5) _________ . Serena showed these clothes to journalists in Melbourne. Under the dress, she (6) _________ wearing a cutaway top and white shorts, which she later wore for all her matches.

The lime-green and white boots can be unzipped and taken off (7) _________ the warm-up and the match. Serena said, “My legs take a little (8) _________ to warm-up than most players, so they’re perfect for me!”

Serena played very (9) _________ in Melbourne and won the competition.

1. A very

B too

C so

2. A on

B at

C in

3. A brings

B bringing

C brought

4. A a

B the

C one

5. A it

B them

C both

6. A is

B has

C was

7. A with

B between

C from

8. A long

B longer

C longest

9. A well

B good

C best

Task 2

Complete the five conversations. Choose the right answer.

Task 3

Fill in the gaps to complete Peter’s email to his friend. For each gap choose the correct word or phrase.

ago Jane there Love Peter with to going will our of is

a pity on

write reply send

To: Jane Dowson < >

Subject: My holiday

Dear 1) _________ ,

I’m sitting 2) __________ the beach at the moment. Soon, I’m 3) _______ to have a swim. I arrived here three days 4) ______ with my family. We 5) _______ be on holiday together here for two weeks. It 6) _______ a beautiful place. The beach is very near 7) _______ hotel. The sea isn’t cold and 8) _____________ are many interesting places to visit. Yesterday we walked 9) _______ a village in the mountains. I took lots 10) ________ photographs. It’s 11) _________ that you don’t come 12) _________ us.

13) __________,

14) __________

Participant’s ID number Английский язык

(2017 год) 5-6 классы

ANSWER SHEET