Рождественские сценарии на английском языке. Сценарий праздника «Рождество» на английском, немецком и русском языках методическая разработка по английскому языку (5 класс) на тему

Сценарий открытого мероприятия « Christmas fairy - tale ».

Панкратова С.В.

Аристова А.В.

Декорации: на заднем плане-камин, у камина две кровати, на переднем плане-ёлочка, возле неё-стул.

Ведущая - переводчик : Hello, dear friends!

We are glad to see you at our Christmas party!

Ведущий-переводчик: Мы приветствуем вас на нашей рождественской сказке!

На сцене появляется бабушка с внуком Виллом и внучкой Нелл. Бабушка садится на стул возле ёлки. Дети стоят рядом .

Бабушка : So, today is Christmas Eve. Now we are to decorate our Christmas tree. Today"s evening parents and their children in many countries are going to celebrate the happiest and the most wonderful holiday of the year.

Ведущая-переводчик: Итак, сегодня-канун Рождества. Сейчас мы должны украсить нашу ёлочку. В этот вечер все дети и их родители во многих странах собираются отмечать самый замечательный и самый счастливый праздник в году.

Бабушка : Santa Claus will bring to the children from all over the world and to you magic presents. This night is full of surprises and dreams.

Ведущий - переводчик : Санта Клаус принесёт всем детям и вам подарки . Эта ночь полна сюрпризов и желаний.

Will : O , let " s do it then . We have a lot of toys.

Ведущий-переводчик: Так давайте же скорее украшать её. У нас есть много игрушек.

Дети показывают ёлочные игрушки, называют их и вешают на ёлку.

Nell : It " s a star .

Ведущая-переводчик: Это-звёздочка.

Will: And this is my favourite toy-a princess.

Ведущий-переводчик: А это-моя любимая игрушка-принцесса.

Nell: This is a cheetah.

Ведущая-переводчик: А это-гепард.

Will: A doll and Pinockio.

Ведущий-переводчик: Кукла и Буратино.

Бабушка : It"s nice of you. Our tree is ready. Santa Claus is coming. Let’s go to bed. Good night, Nell. Good night, Will.

Бабушка укладывает детей в кровати и уходит.

Ведущая-переводчик: Какие вы молодцы! Санта Клаус уже приближается. Пора спать. Спокойной ночи, Нелл. Спокойной ночи, Вилли.

Гаснет свет. Дети засыпают. Часы бьют 12 раз. Происходит замена ёлочки и игрушек на костюмированных детей. Звучит вступление к песне “ Christmas is coming ”. На сцене зажигается свет. Нелл просыпается, подбегает к Вилли, будит его.

Nell : Will , can you hear music ?

Ведущая-переводчик: Вилли, ты слышишь музыку?

Will: Oh, yes, it’s a wonderful music. Oh, look, who is that?

Ведущий-переводчик: Да, какая красивая музыка! Ой, смотри, кто это?

На сцене появляется фея. Исполняет песню “Christmas is coming”.

Christmas is coming. The goose is getting fat.

Please put a penny in the old man"s hat. (2)

If you have no penny, a ha" penny will do.

If you have no ha" penny then God bless you. (2)

Фея прикасается волшебной палочкой к «ёлочке» и «игрушкам». Последняя «игрушка» оживает, потягивается, встаёт под последние аккорды песни.

Фея (обращаясь к ожившим игрушкам): Wake up . Today is Christmas Eve. It’s our night. It takes only once a year .

Ведущая-переводчик: Просыпайтесь, сегодня-канун Рождества, наша ночь. Она бывает только раз в году.

Кукла: Christmas day ! Happy day !

We are all glad and very gay!

We all dance and sing and say:

Welcome, welcome, Christmas day!”

Ёлочка с игрушками исполняют песню “ I’m a little Christmas tree”.

I’m a little Christmas tree

Glittering, glittering merrily.

A star at my head, and gifts at my feet.

And all my branches candy sweet.

Припев ( поют игрушки ): Christmas tree, we love you so.

Live with us, play with us, do not go.

We"ll plant you outdoors

With grass at your feet

On all your branches singing birds sit.

Will: Oh, look, our tree with its toys has come to life again. Our granny was right. It’s a magic night. Oh , hello , tree ! Hello , toys !

Ведущий-переводчик: О, смотри, наша ёлка и игрушки ожили. Бабушка была права. Это ночь чудес. Привет, ёлочка! Привет, игрушки!

Игрушки: Hello , Will ! Hello , Nell !

Ведущая-переводчик: Привет, Вилли! Привет , Нелл !

Will: I like Christmas. And what about you? Why do you love Christmas?

Ведущий-переводчик: Мне нравится Рождество. А вам нравится ? Почему ?

Принцесса : I love Christmas for many things

Trees, candles, angel wings.

Stars in the heaven, snow covered hills,

Little toy trains, dolls in their frills.

Буратино : I love Christmas, ribbons of gold,

Familiar carols, so very old.

Sweet candy canes, bright red sleds,

Little ones snug in their beds.

Гепард : I love Christmas most of all.

I look forward to a neighbour"s call.

A friendly chat, a cup of tea…

Love in the home means Christmas for me.

Ведущая-переводчик: Люблю Рождество я за многие вещи.

За праздничный, тёплый, семейный уют,

За ленты златые, индейку и свечи,

За то, что знакомые гимны поют.

За то, что, конечно, позвонят соседи,

Поздравят, желая лишь только добра.

Родители купят игрушечный поезд.

Всё это бывает лишь в ночь Рождества!

Nell: There isn’t any Christmas without Christmas tree. Let’s sing a hymn to it.

Ведущая-переводчик: Рождества не бывает без рождественской ёлочки. Давайте споём ей гимн.

Все присутствующие на сцене исполняют песню “ Oh , Christmas Tree !”

O, Christmas tree (2), how ever green your branches.

They are green when summer days are bright

They are green when winter snow is white.

O, Christmas tree (2), how ever green your branches.

Will (обращаясь к залу ): Do you know, children, any songs about Christmas tree? Let s sing !

Ведущий-переводчик: А вы, ребята, знаете песню о ёлочке? Давайте споём!

Исполняется первый куплет песни «В лесу родилась ёлочка».

Раздаётся звон бубенчиков .

Nell: Can you hear a bell? What is it ?

Ведущая-переводчик: Слышите звон? Что это ?

Will: These are jingling bells.

Ведущий-переводчик: Это колокольчики звенят.

На сцене появляются костюмированные «колокольчики» и исполняют песню “Jingle bells”.

Dashing through the snow

On a one-horse open sleigh,

Over the fields we go,

Laughing all the way;

Bells on bob-tail ring,

Making spirits bright,

What fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight, O

Jingle bells, jingle bells,

Jingle all the way!

O what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh (repeat)

A day or two ago,

I thought I"d take a ride,

And soon Miss Fanny Bright

Was seated by my side;

The horse was lean and lank;

Misfortune seemed his lot;

He got into a drifted bank,

And we, we got upset. O

A day or two ago,

The story I must tell

I went out on the snow

And on my back I fell;

A gent was riding by

In a one-horse open sleigh,

He laughed as there I sprawling lie,

But quickly drove away, O

Now the ground is white

Go it while you"re young,

Take the girls tonight

And sing this sleighing song;

Just get a bob-tailed bay

Two-forty as his speed

Hitch him to an open sleigh

And crack! You’ll take the lead, O

Nell: But do you think that’s all? Oh, no, the miracles are going on. Even the stars are coming to life again.

Ведущая-переводчик: Но вы думаете-это всё? О, нет! Чудеса продолжаются. Даже звёзды на Рождество оживают!

Звёздочка исполняет песню “Twinkle, twinkle, little star”.

Up above the world so high like a diamond in the sky.

Twinkle, twinkle, little star, how I wonder what you are.

When the traveler in the dark thanks you for your tiny spark.

He couldn’t see the way to go if you didn’t twinkle so.

Twinkle, twinkle, little star, how I wonder what you are.

Will: Our granny was right about the miracles. She said, Santa Claus would bring us the presents. What would you like ?

Ведущий-переводчик: Бабушка была права насчёт чудес. Она говорила, что Санта Клаус принесёт нам подарки. Что бы ты хотела ?

Nell: I"d like a doll smiling and crying. And you ?

Ведущая-переводчик: Я бы хотела куклу, которая умеет смеяться и плакать. А ты ?

Will: I"d like a hammer and tacks, a whistle and a ball.

Ведущий-переводчик: Я бы хотел молоток и гвозди, свисток и мяч.

Nell: Let"s put our cards with our wishes into the stockings and Santa Claus will do them.

Ведущая-переводчик: Давай положим наши пожелания в чулки, и Санта Клаус их выполнит.

Звучит вступление к песне “ Up to the Housetop ”. Дети кладут записки в чулки и вешают их у камина. Исполняется песня “Up to the Housetop”.

Up on the housetop reindeer pause

Out jumps good old Santa Clause

Down through the chimney with lots of toys

All for the little ones Christmas joys

Ho, ho, ho! Who wouldn"t go!

Ho, ho, ho! Who wouldn"t go!

Up on the housetop Click, click, click

Down through the chimney with

Good Saint Nick

First comes the stocking of little Nell

Oh, dear Santa fill it well

Give her a dolly that laughs and cries

One that will open and shut her eyes

Next comes the stocking of little Will

Oh, just see what a glorious fill

Here is a hammer and lots of tacks

Also a ball and a whistle that cracks

Игрушки ( по одной фразе ): The sunrise is coming.

Our time is over.

We wish you a Merry Christmas.

Ведущий-переводчик: Приближается рассвет.

Наше время истекло.

Мы желаем вам весёлого Рождества!

Все участники исполняют и инсценируют песню “We wish you a Merry Christmas”.

We wish you a Merry Christmas (3)

And a Happy New Year!

Let"s all do a little clapping (3)

And spread Christmas cheer.

Let"s all do a little jumping (3)

And spread Christmas cheer.

Let"s all do a little twirling (3)

And spread Christmas cheer.

Will: It was a wonderful night. I’m so sorry it’s over!

Ведущий-переводчик: Какая была чудесная ночь. Жаль, что она закончилась!

Nell : Don t worry about it . We"ll meet our friends next year. See you !

Ведущая-переводчик : Не расстраивайся, мы встретимся с нашими друзьями в следующем году. До встречи!

Сценарий рождественского праздника "Christmas Traditions" для учащихся 5–6-х классов школ с углубленным изучением английского языка

Цели и задачи проведения рождественского праздника:

    Образовательные : выход за рамки традиционного урока помогает детям использовать английский язык как средство развития их коммуникативных умений: разучивая, воспроизводя, инсценируя стихи, песни, сценки на английском я зыке, учащиеся овладевают коммуникативными средствами, достаточными для осуществления иноязычного обучения на элементарном и среднем уровне.

    Развивающие: расширяется представление учащихся о традициях и обычаях стран изучаемого языка; углубляется потребность детей в творчестве и познании нового.

    Воспитательные: воспитывается уважительное отношение к проявлениям иной культуры, а также создается положительная мотивация к освоению иностранного языка, так как органичное сочетание когнитивного и эмоционального связано с положительными эмоциями и способствует хорошему усвоению языкового материала.

Оснащение : проектор для демонстрации презентации, компьютер, магнитофон, декорации, костюмы.

Использованные материалы :

    традиционные рождественские стихи и песни;

    видео YouTube: X-mas Carol with Lyrics and Music;

    http://ministry-to-children.com/christmas-hope-play/.

Предварительная подготовка:

    Деление учащихся на группы для подготовки праздника, распределение ролей.

    Планирование участия отдельных учащихся в подготовке презентации, посвященной празднику.

    Изготовление костюмов и декораций.

    Проведение репетиций.

Сценарий

В зале звучат рождественские песни на англ. языке. На экране слайд №1 из . Гаснет свет. Звучат колокольчики (дорожка №1 ).

На сцене зажигается свет. Звучит песня “Christmas is coming ” ( дорожка №2 ), выходят дети, изображая предпраздничную суету. В стороне стоит нищий, некоторые из детей подают ему деньги, сладости.

Old man. Oh! Thank you very much. Good children! How generous you are. I have some money. Now I can buy a present for my wife and some food for my Christmas dinner: turkey and plum pudding.

После этого они все вместе исполняют песню “Christmas is coming”.

Затем выходит Mother Goose и обращается к собравшимся:

Mother Goose. Well, well, well, well, well, here we all are again. And what"s more important, Christmas is here again, too. Aren"t you glad? Now I want to tell you children something. Do you know what I enjoy most at Christmas time? It"s to come in here and see all you children, all your faces and smiles. And I think I know why you are all smiling.

There are two reasons for it, I believe. One is that you think old Mother Goose is a good friend of yours, and loves you all very much. And you"re quite right about that. I love every one of you as much as I love-plum pudding. And the second reason why you are all smiling, I guess, is because you think I am going to show you a Christmas Play. And you"re right about that, too.

Are you ready, all of you? Be quiet, then, for now it is going to begin...

Ведущие хором при выходе на сцену:

Christmas is here, Christmas is here. Merry Christmas, Mothers! Merry Christmas Fathers! Merry Christmas, Children!

Ведущий 1 . Hello, dear boys and girls! Hello, dear guests! There are many holidays in our country and English-speaking countries. Our party is devoted to the most beautiful holiday – Christmas, which is loved by children and adults! (слайд №2).

Ведущий 2 .

CHRISTMAS DAYS

Christmas days are white with snow,
The winds are laughing as they blow.
Across the ponds and lakes we glide,
And over the drifting snow we ride
And down the hills we gaily slide
And shout with all our might:
“Merry Christmas!”

Ведущий 1. ( Слайд №3) C hristmas is a religion holiday. It is the time when Christians around the world celebrate the birth of Jesus Christ, who was very kind and who loved children very much. Many Christians go to church to sing carols and to celebrate the birth of Jesus on Christmas day.

Ведущий 2. December 25 was chosen as the birthday celebration as Christ’s Mass.

(C лайд №4) X-mas. This abbreviation for Christmas is of Greek origin. The word for Christ in Greek is Xristos.

Ведущий 1 . Do you know that the Christmas story comes from the Bible? The baby Jesus was born in a stable. His mother was the Virgin Mary and his father was Joseph. The wise man gave Jesus gifts of gold. Because of this event the Christians celebrate Christmas . Let’s see how it was.

(C лайды №5, 6) Сценка “Christmas Hope” ( )

Видеоролик (YouTube: It’s X-mas Day; X-mas Carol with Lyrics and Music)

Ведущий 3. (C лайд №7) As far as I know people prepare for this day beforehand. They buy presents , decorate their houses and send greeting cards. Today we shall find out more about Christmas in Great Britain.

Ведущий 4 . Most people are on holiday in the UK and stay at home with their family on Christmas day. Christmas is a truly magical season, bringing families and friends together to share their much loved customs and traditions. Do you remember the symbols of Christmas?

Ведущий 3. (C лайд №8) Yes, some of them. For example, Christmas Tree, candles.

Ведущий 4. Any more ?

Ведущий 3. Children, can you help me? What other symbols do you know? (Ребята называют разные символы рождества )

Thank you, children. And do you know what they symbolize?

Ведущий 4 . Of course, yes. (C лайд №9) When people shop for turkeys, crackers and presents, they also pick up holly wreathes.

Holly is an evergreen plant with sharp pointed leaves and red berries. People use holly to decorate their homes. It is a very old tradition. Long ago people began to put holly in their homes during the dark cold winters. They liked to look at holly and think about the spring and the sun.

Mistletoe is an evergreen plant with small leaves and small white berries. On Christmas Eve there is a bunch of mistletoe in every house.

Ведущий 3 . Oh, how interesting! I have never heard about it .

(C лайд №10) But I know that on Christmas Eve some people light candles in their windows. The Bible says that Mary had trouble finding shelter on the night Jesus was born. The candles symbolize a welcome to cold and tired travelers.

Ведущий 4. I see. I am sure we must help people in need. Do you remember this poem?

It"s Christmas time around the world;
You"ll hear the Yule bells ring.
It"s time for giving, time for love;
It"s time for hearts to sing.

Ведущий 3. (C лайд №11) Carol singing, or Caroling, is singing carols in the street or public places. Christmas carols are special songs which are sung during the Christmas season. The songs are about Jesus and the time when he was born. It is one of the oldest customs in Great Britain, going back to the Middle Ages when beggars, seeking food, money, or drink, would wander the streets singing holiday songs.

Ведущий 4. Let us listen to the famous Christmas carol Silent Night”! (дорожка №3), (слайд №12). Две ученицы исполняют песню, используя минусовку .

Ведущие 5, 6.

Ведущий 5 .

It’s winter time!
It’s winter time!
Decorate a tree!

Ведущий 6.

What tree?

Ведущий 5 .

The Christmas tree!
Decorate the tree!
Take some crackers!

Ведущий 6.

Take some bells!

Ведущий 5.

Take some stars!

Ведущий 6.

Take some lights!

Ведущий 5.

Take some baubles,
And put them on the tree!

Ведущий 5. (C лайд №13) The traditional Christmas tree is a fir tree. The decorating of the tree is usually a family occasion, with everyone helping.

Ведущий 6 . Today, Christmas trees are decorated with tinsel, lights and small ornaments which hang from the branches. Chocolate coins or chocolate shapes are also hung on the Christmas tree and the presents are put under the tree.

Ведущий 5 . And we can"t imagine the Christmas Tree without snowflakes. (слайд№14)

Ведущий 6 . And what winter without snow!

Исполняется песня “Let it snow” (дорожка №4).

Сценка о Санта Клаусе

Звучит начало музыки к танцу (дорожка №5), выбегает ученик 3 со словами


Santa Claus is on his way.
He"s coming here today on his sleigh.
Jingle bells are ringing. Santa Claus is singing.

Santa Claus is on his way. He"s coming.
Santa"s coming here today.
Everybody knows it"s Christmas cause
Santa Claus is on his way today.
Santa Claus is on his way.

Музыка усиливается , (слайд№15) появляются олени и исполняют танец, в конце которого появляется Санта Клаус.

Santa Claus: Come down, my little deer! Hello, everyone!

Merry Christmas to you,
Merry Christmas to me,
Merry Christmas to all your friends,
Where ever they may be.
Merry Christmas to school
And to your teachers too.
Merry Christmas to every one!

Ученик 1 : Hello, Santa! We are happy to see you! How are you?

Santa : Fine, thanks. And you?

Ученики все вместе : We are OK. Have you got any presents for us?

Santa : Of course, yes. But first you must answer my questions.

Ученики : With great pleasure.

Santa : My little deer, help me, please. I am too old to read. My eyes hurt.

(Cлайды 16-22 ) Олени загадывают загадки.

Santa : Oh, you are very clever! Here are some presents for you! (Дает подарки из мешка )

Ученик 2 : Santa, we have a present for you too. It’s a poem!

Два ученика рассказывают стихотворение “Twinkle, twinkle little star…”

( Слайд №23), ( дорожка №6)

Santa : Thank you, it’s my favourite Christmas poem.

Ученик 3 : And one more present-a song! Jingle Bells! Join us, everyone! (слайд№24)

Все исполняют песню “ Jingle Bells” (дорожка №7 )

После песни все участники концерта желают всем:

Merry Christmas ! (слайд№25)

SCENE 1.

(The NEW YEAR and the SNOW MAIDEN are knocking at the door. They have presents and a bell in their hands)

New Year:

I am the little New Year, ho, ho!
Here I come jumping over the snow,
Shaking my bell with a merry din

Snow Maiden:

Presents we bring for each and all
Big folks, little folks, short and tall.
Each one from us a treasure may win,
So open your doors and let me in!

New Year:

Some shall have silver and some shall have gold
Some shall have new clothes and some shall have old.

Snow Maiden:

Some shall have water and some shall have milk
Some shall have satin and some shall have silk!

New Year: But each of you a present may win

Snow Maiden: So open your doors and let us in!

SCENE 2.

(Enter Mrs.CLAUS)

Mrs.Claus: Oh, hello dear New Year! Have you got any present for Santa Claus?

New Year: What? A present for our old Santa? No, here are some presents which he must take to children. And he must hurry! He hasn"t got much time to finish his work!

Mrs.Claus: Poor old Santa... Good-bye, New Year. Merry Christmas!

(Exit New Year. Enter ELF 1 and ELF 2)

Mrs.Claus: Good day, my little elves. Come here! Have you, Elves, ever thought what it is like for our Santa on Christmas morning? He works all Christmas night putting presents in children"s stockings, and when he comes back to a quiet North Pole he is so tired! All people are opening presents and having a wonderful time and poor old Santa is so tired that he can"t celebrate!

1 st Elf:

Think about it. It"s almost shocking!
He won"t even have a Christmas stocking.
Is it too late for us to plan
To celebrate with this kind old man?

Mrs.Claus: What a good idea! No, it isn"t to late! Let"s quickly think of the presents we can make!

2 nd Elf:

Let"s give him new gloves and a hat right away
So the cold won"t get him when he is out in his sleigh.

Mrs.Claus: What about some nice tasty things for the holiday lunch?

2 nd Elf: We"ll make up a tasty brew! Can you cook his favourite stew?

Mrs.Claus: Of course! So, I"m going to the kitchen and you hurry for a surprise for Santa!

SCENE 3.

(Enter TOM SAWYER, DOROTHY and ALICE)

Tom: Where are my Christmas presents? There is nothing in my stocking! How awful! Oh, my dear friends, I"m so angry that I forgot to tell you who I am. I am famous Tom Sawyer!

Dorothy: I am Dorothy. Do you know me? You have read about my adventures in the book "The Wizard of Oz". I flew to a magic country in my house with my dog Toto.

Alice: And my name is Alice. Do you know what tale I come from? "Alice in Wonderland", of course!

Tom: Imagine how unhappy I am with these two silly girls following me here and there and everywhere! Woh!

Dorothy: Tom, stop being naughty, please! It"s Christmas Eve!

Alice: It"s Christmas Eve and where are our presents? There is nothing in my stocking!

Dorothy: And my stocking is empty, too!

Tom: What has happened to Santa Claus?

(Enter MRS.CLAUS and the ELVES)

Mrs.Claus: My dear friends, you know how busy Santa is. No wonder he has forgotten!

Dorothy, Alice: Merry Christmas, Mrs.Claus!

1 st Elf: Merry Christmas, everybody! Do you know that we decided to give Santa Claus some presents. He never gets anything on Christmas, you know.

Tom: I"ve got an idea. Old Santa has so much work to do today. What if we help him to take the presents to those children who live not very far away?

2 nd Elf: That will be nice! Here is a bag with presents, the New Year has left it hear. Oh, how heavy it is!

Mrs.Claus: Now everybody has something to do and I am going to make a stew.

Dorothy: Can we help you. Mrs.Claus?

Alice: We would like to do it!

1 st Elf: And I think we must invite children to our party. They will dress up in pretty clothes and we"ll have fun!

Mrs.Claus: But we must hurry - Christmas is coming.

SCENE 4.

(Enter BLACK FAIRY)

Black Fairy: Oh, I knew it! Santa Claus hasn"t even put a stocking for me. He"s forgotten about me! And they are all talking about him - helping Santa, presents for Santa, a party for Santa... And I"m always alone! O.K. I"ll show them what happens if they forget about Black Fairy! I don"t want them to help that old fat Santa Claus. Oh, what"s that? Christmas presents!? Presents for these naughty, noisy, lazy children? I"ll take them and hide in a good secret place. (to the audience) And if you tell them anything you will never get any presents on Christmas! Do you understand? Never again!

SCENE 5.

(Enter Tom, Dorothy and Alice)

Tom: It"s time to go. The children are waiting for their presents. (looking around) But where are the presents? Where is the bag?

Dorothy: Where are the presents?

Alice (crying): Somebody has taken the bag! Now the children won"t get the presents!

Dorothy (crying): Poor Santa Claus. Everybody will be angry with him. We wanted to help and now...

Tom: Never again shall I ask any girls to help me! The only thing they can do is cry and weep! It"s cold today and if you don"t stop you will have icicles on your eyes! Stop crying and let me think. There must be a way out. Yes! A Christmas Fairy - Saula is the only one who can help us! She always comes on Christmas Eve to those who need help.

SCENE 6.

(Distant music and bells are heard, enter SAULA)

Saula: Merry Christmas!

Tom: Saula! I"ve been thinking about you! How do you know that we need your help?

Saula: I heard someone crying. I thought I could help, and here I am!

Alice: Saula, dear, do you know what has happened?

Saula: I don"t, sweetheart.

Dorothy: We decided to help Santa Claus with the presents, you know he is so busy on Christmas Eve...

Saula: How lovely! How kind of you to do it!

Alice: But somebody has taken the bag with all the presents!

Tom: Even I have no idea - who could do such a bad thing!

Saula: Let me think... I guess I know who it is.

All: Do you!?

Saula: Have you ever heard about the Black Fairy of the Christmas Eve?

Tom: Never.

Alice: Yes, I"ve once read about her. People say she is very wicked, nobody loves her and she loves nobody.

Saula: You are right. She always tries to do something bad on Christmas Eve.

Tom: Let me catch her and she will never do anything bad again!

Saula: Don"t be so angry, Tom. Christmas is the time for love and forgiving. Think of how unhappy she is. She"s got no friends, no family. Nobody gives her presents or says Merry Christmas.

Dorothy: Poor thing.

Alice: I"m so sorry.

Dorothy: And what if we give her a present?

Tom: A present for this ...

Alice: Oh, Tom, we must give her a present and say we are sorry nobody wants to be her friend. May be she isn"t as bad as she looks.

Dorothy: We can be her friends.

Saula: You are good girls! That"s just what we must do. Elves! Elves! Have you got one more stocking?

SCENE 7.

(Enter Elves)

1 st Elf: Merry Christmas Saula!

2 nd Elf: Who do you need a stocking for?

Saula: For Black Fairy.

Elves: Black Fairy?

Tom: These kind women feel sorry for her! And she has stolen the bag with Christmas presents! Have you ever heard anything like that!?

Saula: Tom, be a good boy today. Don"t forget it"s Christmas time.

Tom: O.K. I"ll show you that I can be good. I can even give Black Fairy my tooth as a present. And it"s the best thing I have got!

Dorothy: We"ve got some candies.

2 nd Elf: And I have a nice Christmas bell!

Saula: Here is an apple and a beautiful Christmas card from me. Let us put everything into the stocking and call Black fairy all together.

All: Black Fairy! Black Fairy!

SCENE 8.

(Enter Black Fairy)

Black Fairy: I haven"t seen your bag with presents! I"ve never touched it.

Saula: Dear, nobody thinks you have!

Alice: We just wanted to say to you -

All: Merry Christmas!

Dorothy: Christmas is the time for love, friendship and forgiving.

Tom: Here is a present for you, Black Fairy!

Black Fairy: A Christmas stocking? For me? Isn"t it a joke?

1 st Elf: No, Black Fairy, it isn"t a joke. We want to be your friends.

Black Fairy: Oh, thank you so much! And I am sorry. It was me. I took the presents. I didn"t want you to help Santa Claus because he never, never brings me presents. I am so sorry. Here is the bag. Forgive me, please!

Saula: We will forgive you if you help us to take the presents to the children. We must hurry or we"ll be late!

Black Fairy: Certainly, with great pleasure!

Saula: I"m leaving you now. You can do everything yourselves and I must help those who are unhappy today. Good-bye and merry Christmas! (exit Saula)

SCENE 9.

(Mrs.Claus and the Elves)

Mrs.Claus: Everything is ready. We helped Santa with the presents and his stocking is full of presents, too. And the tasty lunch is on the table. But there are no lights on the Christmas tree!

1 st Elf:

We"ll have to hurry to get things done
The computer shows he"s on his last run!

2 nd Elf: Yes, he is coming!

Mrs.Claus: Tom, Alice, Dorothy, come here! (Enter Tom, Alice, Dorothy). I can hear him. He"s going into his bedroom. Let"s turn off the lights and hide. (the stage remains dark and quiet) I"d better go and see what has happened to him. I don"t hear anything! (the lights go up, Mrs.Claus exits and immediately comes back)

Well, little friends, you needn"t hide
Santa"s too tired after his ride
The party food we"ll have to keep
Dear old Santa is fast asleep!

Tom: What if we wake him up?

Alice: Won"t he be angry? He is so tired.

Dorothy: I know a lovely Christmas song about Santa Claus. If we sing it he"ll wake up and won"t be angry.

I"m dreaming of a white Christmas
Just like the ones I used to know
When the tree tops glisten and children listen
To hear sleigh bells in the snow.
I"m dreaming of a white Christmas
With every Christmas card I write.
May your days be merry and bright
And may all your Christmases be white.

Сценарий праздника «Рождество» на 3 языках

2 ведущих приветствуют гостей на английском и немецком языках, сообщают о целях мероприятия.

(Музыкальный фон – песня «Jingle, bells»)

1 ведущий: Good afternoon, dear teachers and children! Dear Friends!

(англ.) We are glad to welcome everyone who likes English and German!

We are happy to see you at our Christmas Party today!

We hope that you will learn a lot of interesting things about Christmas

traditions and celebrations in England, the USA and Germany!

Please, enjoy yourselves and have a lot of fun!

2 ведущий: Guten Tag, liebe Gaste!

(нем.) Seid gegrust zu unserem Feste/

Wir halten fur euch viel Schones bereit und freuen uns, das ihr gekommen seid.

3 ведущий: Пора начинать праздник - праздник Рождества. У каждого из вас свое рождество - свой день рождения, который вы отмечаете свечами, тортом и вкусным лимонадом. Но этот праздник - особый! Это - день рождения Иисуса Христа. Он родился более двух тысяч лет тому назад, и именно двадцать пятого декабря христиане, живущие в Европе и Америке, отмечают его рождение.

Песня-Дьячкова Аня

SILENT NICHT

Silent night
Holy night
All is calm
All is bright
"Round yon virgin Mother and Child
Holy infant so tender and mild
Sleep in heavenly peace
Sleep in heavenly peace

Silent night
Holy night
Son of God
Oh love"s pure light
Radiant beams from thy holy face
With the dawn of redeeming grace
Jesus Lord at Thy birth
Oh Jesus Lord at Thy birth..

Затем учащиеся на английском и немецком языках делают небольшие сообщения о празднике Рождества. (Общие сведения о празднике).

1 ученик: Christmas is the most popular holiday in Great Britain. It is the night from

The 24 th to the 25 th of December, when people celebrate the birth of Jesus Christ. The people begin to prepare for the holiday long before it. They buy presents, cards, Christmas trees, tasty food. They send them to their friends, relatives.

The English send more than a billion Christmas cards every year. Very often we can see a small bird on Christmas cards and trees. It is a robin. The Robin is one of the symbols of Christmas.

2 ученик: Weihnachten its eine besondere Zeit in Deutschland. Es ist ein hohes religioses Fest, der Tag Der Geburt Christi. Viele Menschen feiern das Weihnachtsfest nach altem Brauch, obwohl es fur die moisten Menschen eine ganz andere Bedeutung hat als fruher. Weihnachtsfest ist eine lange Tradition. Die Zeit vor Weihnachten, die «Vorweihnachtszeit», ist in Deutschland, Osterreich und in der Schweiz fast genau so wichtig wie das Weihnachtsfest selbst.

Ученица читает стихотворение на английском языке.

DECEMBER.

The snow had fallen all night long

Outside my window a cardinal sang his song.

Skating and sledging when it is snowing

It is very peaceful to hear the wind blowing

December, December, beautiful December.

I was out all day and my cheeks were rosy

I hurried inside and got warm and cozy

The cocoa was yummy and very hot.

I wonder if will go out tomorrow or not

December, December, beautiful December.

1 ученица: Before Christmas the English buy a Christmas tree and decorate it with toys, balls and lights. The tree is often put into the window and at night one can walk along the street and watch the lights twinkling in the windows.

Long before that the English decorated their houses with different evergreens. The favorite of them are holly, ivy and mistletoe.

2 ученица: The most famous Christmas tree stands every year in Trafalgar Square. Since 1947 the citizens of Oslo give this tree to the citizens of London.

It is over fifty feet high. The tree is brightly decorated. Right at the top is a large shining star. The branches are draped with tinsel and hung with big brilliant stars that sparkle in the light.

3 ученица: Das Weihnachtsfest ist eine lange Tradition. Die Zeit vor Weihnachten, die «Vorweihnachtszeit», ist in Deutschland, Osterreich und in der Schweiz fast genau so wichtig wie das Weihnachtsfest selbst.

Am ersten Dezember beginnt die Adventszeit. In den Wohnungen hangen oder liegen Adventskrannze mit vier Kerzen. Am ersten Sonntag – moistens beim Nachmittagskaffee – zundet man die erste Kerze an, am zweiten Sonntag die zweite, am dritten die dritte, am letzten Sonntag vor Weihnachten brennen alle vier Kerzen. Der Adventskranz soll Segen bringen und Unheil abwenden.

Ведущая-переводчик:

В самом центре Лондона, на Трафальгарской площади стоит огромная зеленая ель - подарок от жителей Осло. И в каждом доме стоит маленькое вечнозеленое деревце, потому что такие деревья - символ вечной жизни. Под елочкой ставят ясельки с младенцем Христом, а дом украшают веточками остролиста и омелы. Остролиста - потому что перед смертью на Иисусе был венок из остролиста, а омела - символ любви и примирения. В день Рождества все прощают друг другу все обиды и просят прощение у всех, кого обидели.

Самое главное событие Рождества - праздничный обед с традиционной индюшкой или гусем, пудингом и рождественскими подарками.

Рождество - семейный праздник, все собираются за одним столом, разыгрывают сценку рождения Христа, играют в веселые игры, поют рождественские песни.

А сейчас давайте посмотрим сценку из повести

Н.В. Гоголя« Ночь перед Рождеством» в исполнении учащихся 9а класса.

Scene 1

VAKULA: Oh, Oksana, you are so charming. You are the best, the most beautiful girl in the world! I can’t eat, I can’t sleep. Will you marry me?

GIRL: Don’t believe him, Oksana. He’s a crafty fellow.

OKSANA: How can you prove that you love me?

VAKULA: I’ll make all your wishes come true.

OKSANA: I want to have the same shoes as the Tsarina herself wears. Get them for me.

GIRL: You are right, Oksana. That’s a clever idea.

VAKULA: Good bye, Oksana. I’ll either get you the shoes or die. (Уходит.)

OKSANA: I shouldn’t have done that. I’m afraid something might happen to him. You know, I love him.

Scene 2

VAKULA: Oksana is heartless. Why do I love her so much? I’ll get the shoes for her and even the devil won’t be able to stop me!

Появляется чёрт

DEVIL:

Hello, I’m the Devil. I’m here and I can do all my tricks again. Who is thinking about me?

VAKULA: Who are you?

DEVIL: I’m the Devil. Don’t worry. I won’t be in your way. I’ll help you. You’ll get the same cherevichky as the Tsarina wears. But we’ll make a deal – you’ll give me your soul for my assistance. That’s settled then, isn’t it?

VAKULA: You are not the Devil. You haven’t got a tail, have you?

DEVIL: But I have. Can’t you see it? Look, here it is. (Показывает хвост. Вакула хватает чёрта за хвост.)

VAKULA: I’ve caught you, and now I’ll cross you.

DEVIL: (жалобно) Please, don’t do that! Let me go!

VAKULA: No. At first you’ll do what I tell you to do. (Вскакивает верхом на чёрта.) Take me to St. Petersburg!

Вакула и чёрт делают круг по сцене.

Scene 3

Екатерина II, Потёмкин, Фонвизин.

POTYOMKIN: Now, Your Majesty, I’ll introduce to you one of the nationalities of your Empire.

FONVISZN: How interesting!

POTYOMKIN: These are the Zaporozhtsy. They protect our country.

FONVIZIN: I am curious to meet them. Could you repeat once again, please. I’ll write it down.

POTYOMKIN: This fool annoys me so much.

CATHERINE ll: Don’t pay attention to him. Perhaps, he’ll write a play. Where are these people?

POTYOMKIN: Come in.

Входят Вакула и чёрт. Чёрт прячется за его спиной. Вакула его держит. Кланяются.

VAKULA: Good afternoon, Your Majesty.

CATHERINE II: Good afternoon. How are you?

Vakula: I am fine.

CATHERINE ll: So, what can I do for you?

VAKULA: Your Majesty, your shoes are so beautiful. Could you, please, give me the same ones for my girl?

Потёмкин злится.

FONVIZIN: (хохочет) Bravo! I am leaving you. I’ll go to write a wonderful play right now. (Убегает.)

CATHERINE II: (улыбается, хлопает в ладоши) Bring him my shoes.

Scene 4

Оксана, девушки, парни. Появляется Вакула с сумкой.

OKSANA: Oh, Vakula, I’m so happy to see you again! I’ll marry you!

VAKULA: Wait a minute, Oksana. See, what a present I have for you.

OKSANA: (заглядывает в сумку) How lovely they are, but I’m even more happy that you have returned.

Girl: There will be a wedding! There will be a wedding!

Vakula : And now let’s celebrate Christmas!

Все герои выходят на сцену и поют

It"s Christmas time, it"s Christmas time

Stand up stand up and raise a glass of wine

And you let yourself go underneath the mistletoe

Well it"s Christmas time

It"s Christmas time

Wake up wake up and find the snow outside

And your presents will be underneath the Christmas tree with me.

Ведущая на английском языке: On Christmas Eve Children leave a long sock or stocking at the end of their bed. They hope that Father Christmas will come down the chimney during the night and bring them small presents, fruit and nuts. In the morning on Christmas day children are very excited. They open their stockings and find presents in bright paper and ribbons. Many people go to church on that day. On returning from church the whole family gather round the tree.

There is a beautiful legend about Christmas stocking. Once upon a time there lived a poor man who had three daughters. The girls couldn`t marry because they had no trousseau. On Christmas Eve they washed their stockings, hung them in front of the fireplace and went to bed. Santa Claus decided to help the girls and threw a piece of gold into each stocking.

Ведущий на немецком языке о подарках:

Ведущая-пераеводчик:Любящие и послушные дети получают рождественские подарки. Они развешивают свои маленькие чулочки у камина, а утром находят их полными гостинцев. Их принес Санта-Клаус.

Эта история началась давно, когда двое бедных ребятишек весь день бродили по городу, прося милостыню. Но никто не подал им ничего для ужина. Продрогшие и голодные, они вернулись домой, развесили свои мокрые от дождя и снега чулки у камина, чтобы просушить, а утром обнаружили, что они полны подарков. Господь сжалился над бедными детьми и повелел Санта-Клаусу одарить их гостинцами. Вот оно какое - Рождество.

А сейчас для вас прозвучит рождественская песня.


We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
And a happy New Year.

Refrain:
Good tidings we bring

to you and your kin.
We wish you a merry Christmas
And a happy New Year.


We all want some figgy pudding
We all want some figgy pudding

So bring it right here.

We won"t go until we get some,

We won"t go until we get some.
So bring it right here.


Ведущая-переводчик: Предлагаем вашему вниманию сценку из сказки «Снежная королева» на английском языке.

Игра со зрителями

2 teams. Кто больше споет песен о зиме, Новом годе, Рождестве. Спеть нужно 1 строчку.

Ведущие проводят викторину о Рождестве и награждает сладкими призами.

Ведущие: Наш праздник подходит к концу. Всем ребятам и учителям большое спасибо. В завершение нашего вечера давайте все вместе споем песню «Jingle, Bells».

JINGLE, BELLS

American Folksong

Dashing through the snow

In a one-horse open sleigh

Down the hill we go

Laughing all the way.

Bells on bobtail ring,

Just making spirits bright;

Oh, what fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight.

REFRAIN:

Jingle, bells!

Jingle, bells!

Jingle all the way!

Oh! What fun it is to ride

A day or two ago,

I thought I"d take a ride,

And soon Miss Fannie Bright

Was seated by my side.

The horse was lean and lank,

Misfortune seemed-his lot;

He got into a drifted bank,

And we, we got upset.

REFRAIN.

Now the ground is white,

Go it while you"re young,

Take the girls tonight,

And sing this sleighing song.

Just get a bobtail bay,

Two forty for his speed;

Then hitch him to an open sleigh,

And crack! you"ll take the lead.

REFRAIN:

Jingle, bells! Jingle, bells!

Jingle all the way!

Oh! What fun it is to ride

In a one-horse open sleigh. (2)


Лариса Николаевна Шамьянова
Сценарий рождественской ёлки на английском языке для дошкольников

Рождественская елка

(для детей 6-7 лет)

Действующие лица :

Мери Поппинс

Санта-Клаус

Почтальон Печкин

Снежная девочка

Снеговик

Реквизит : 2 барабана, 2 свистка, 2 мешка (для игр, разноцветный зонт, мороженое (муляж, письмо от Санта-Клауса (в конверте, свечи.

Под музыку входят дети в зал и встают вокруг елочки.

1 ребенок : I love Christmas for many things.

Trees, candles, angel wings,

Stars in the heavens,

Snow covered hills,

Little toy trains,

Dolls in their frills.

2 ребенок : I love Christmas, ribbons of gold,

Familiar carols so very old,

Sweet candy canes, bright red sleds,

Little ones tucked snug in their beds.

3 ребенок : I love Christmas, but most of all,

I look forward to a neighbor’s call,

A friendly chat, a cup of tea,

Love in the home means “Christmas for me!”

Песня “We wish you a Merry Christmas”.

We wish you a Merry Christmas,

We wish you a Merry Christmas.

And a Happy New Year.

Verse 1 :

Let’s all do a little clapping.

Let’s all do a little clapping.

And spread Christmas Cheer.

Verse 2 :

Verse 3 :

Под музыку в зал входит Мери Поппинс.

М. Поппинс : Good afternoon, children! Good afternoon, guests! Glad to see you! My name’s Mary Poppins. And what’s your name? (Дети называют по-английски свое имя ) . Now, look at the Christmas tree! It’s so beautiful!

Входит снеговик.

Снеговик : Елочка! Моя елочка! Еле узнал. Ой, здравствуйте, ребята? Долго я ее искал. Следы привели меня сюда. И зачем она вам понадобилась?

М. Поппинс : Здравствуй, Снеговик! Мы все очень рады, что ты пришел к нам в гости.

Снеговик (недовольно) : Это еще какой праздник?

М. Поппинс : Рождество . Один из самых любимых праздников во всем мире у ребят и взрослых. В каждом доме к его приходу все готовятся, наряжают елку, зажигают на ней огоньки, украшают разными игрушками…

Снеговик : Ага! Что же получается? Срубили елку в лесу без разрешения, да еще веселитесь. А вот мне не до веселья.

М. Поппинс : Почему?

Снеговик : Не смог я уберечь елочку в лесу. Что теперь мне сказать бабушке Зиме? Это она назначила меня сторожем в лесу и наказала зорко охранять деревья от вырубки, посыпать их мягким снежком, укутывать от холодного ветра, следить за тем, чтобы всем зверям зимой было тепло и не холодно.

М. Поппинс : Извини нас, пожалуйста. Но позволь елочке остаться здесь. Мы тебя очень просим. Правда, ребята? Ну, подумай, какое Рождество без елки ? Смотри, сколько гостей собралось у нас сегодня. Ребята, но, по-моему, гость очень расстроился. Может быть…

Снеговик (перебивает) : Давайте сделаем так : я буду загадывать загадки о животных. Если отгадаете, елочка ваша, а если нет – моя. Договорились?

М. Поппинс : Ну что, ребята? Принимаем предложения Снеговика? Хорошо, Снеговик. Мы согласны. Загадывай. (К детям) . Слушайте внимательно. Кто отгадает – быстро поднимайте руку!

Снеговик :

1. I am red. I go, run and jump. I catch a hare. (a fox) .

2. I am small. I am grey. I run. (a mouse) .

3. I am big. I am grey. I run. I catch a hare. (a wolf) .

4. I am white. I run and jump. (a hare) .

5. I am big. I am brown. I go, climb. (a bear) .

6. I am green. I jump, swim. (a frog) .

Снеговик хвалит детей по-английски , пожимает руку, гладит по головке.

Снеговик (говорит, уходя) : Ну, что ж, отгадали вы все мои загадки. Уговор есть уговор. Елочка ваша.

М. Поппинс : Снеговик! А может быть, ты останешься с нами? У нас будет весело. Ой, из-за этой истории с елкой я забыла вам сказать, что сегодня к нам должен прилететь Санта-Клаус. Вот только что-то его пока нет. Ну, что, Снеговик, останешься?

Снеговик : Если вы так просите, остаюсь. Ведь я так люблю танцевать, играть.

М. Поппинс : Замечательно! (Приглашает играть) . Let’s play!

Игра : Кто быстрее оббежит вокруг елки и поиграет на барабане (свистнет в свисток; съест апельсин и свистнет в свисток) .

Стук в дверь. Звучит мелодия русской народной песни. В зал входит, пританцовывая, Печкин, в руке несет конверт.

Печкин : Здравствуйте, ребята, родители и все остальные! Принес я вам письмо и какое! Только я вам его не отдам.

М. Поппинс : Это почему же?

Печкин : А у вас документы есть? А? То-то, нету! А без документов нельзя.

Снеговик : Скажите, уважаемый почтальон Печкин, а от кого это письмо?

Печкин : Да тут как-то написано… (Пытается прочитать) . Никак не разберу.

М. Поппинс : Покажите мне. (Идет к Печкину) .

Печкин (прячет конверт) : Ишь вы какие! Руками не трогать! (Показывает) .

М. Поппинс (читает) : Санта-Клаус. Ребята, это же письмо от Санта-Клауса! Печкин, отдайте его нам.

Печкин : А зачем вам оно так нужно?

М. Поппинс : Потому что у нас сегодня праздник.

Печкин : Праздник? Праздники я люблю. А какой сегодня праздник, ребята?

М. Поппинс : Children, three, four!

Дети хором : Christmas!

Печкин : Чего, чего? (Обращается к ребенку) . А по-русски как?

Дети : Рождество !

Печкин : Рождество ? (Думает, решая) . Хо-ро-шо! Пляшите и письмо ваше!

Дети исполняют танец-песню «The Hockey-Pokey».

Танец-песня «The Hockey-Pokey»

Дети образуют круг. Исполняя первый куплет, они двигаются в хороводе. Затем дети изображают движения, о которых поется в песне.

1-й куплет :

You put your right foot in,

You put your right foot out,

You put your right foot in,

And shake it all about,

And then you do hockey pokey

And you turn yourself about,

And that’s what it’s all about. Hey!

2-й куплет :

You put your left foot…

3-й куплет :

You put your right hand…

4-й куплет :

You put your left hand…

5-й куплет :

You put your right shoulder…

6-й куплет :

You put your left shoulder…

7-й куплет :

You put your whole self…

Печкин : Держите ваше письмо.

М. Поппинс (открывает письмо, читает, переводит на русский язык ) : I wish you a Merry Christmas and a Happy New Year! I cannot come to your party. I am in England now. Come to England. I have many presents for you! Your Santa Claus.

Печкин : Где находится Англия ?

М. Поппинс : На Британских островах.

Снеговик : Но как мы туда доберемся?

М. Поппинс : We have no ship! No train! Oh! I know! I have a magic umbrella. Чтобы у зонтика появилась волшебная сила, надо правильно назвать цвета. (Показывает цвета) . What colour is it?

Дети отвечают : It is green и т. д.

М. Поппинс : Good for you! Thank you! Отправляемся в путешествие. (Вращает зонтик, говорит спокойным мягким голосом)

Снеговик : Где это мы? (Испуганно глядит по сторонам) .

В центре зала стоит Снежная девочка.

Снежная девочка : Good afternoon! Вы на острове танцев. I am Snowgirl. Welcome, dear guests! These are… my friends, snowflakes. Where are you? Fly here! I am waiting for you!

Звучит музыка, в зал, кружась в танце, вбегают снежинки.

М. Поппинс : Снежная девочка, мы летим в Англию , к Санта-Клаусу. А на ваш остров мы приземлились немного отдохнуть.

Снежная девочка : Отдохнули? Но прежде чем вы покинете этот остров, вы должны со мной потанцевать. (Кружится в вальсе) . Если вы станцуете хорошо, то сможете продолжить путешествие. Если нет, останетесь здесь, пока не научитесь танцевать. Таков закон острова.

М. Поппинс : Ребята, нам надо постараться, если мы хотим попасть к Санта-Клаусу. Давайте покажем, как мы умеем танцевать.

Дети исполняют танец-песню «Act and sing» .

Танец-песня «Act and sing»

Дети образуют круг, поют и изображают движения, о которых поется в песне.

La la lala la la

Lala la la la lalala la

La la lala la la

Lala la la la lalala la

Standing up, standing up

Everybody standing up

Standing up, standing up

Everybody standing up

In a circle, in a circle

In a circle, round we go

In a circle, in a circle

In a circle, round we go.

Be a giraffe, be a giraffe

Be a giraffe, be a giraffe

Stretch up tail just like a giraffe

Be a mouse, be a mouse

Be a mouse, be a mouse

Curl up small just like a mouse

Исполняя куплет Standing up, дети встают, Lala – танцуют на своих местах, In a circle - водят хоровод, Be a giraffe – тянутся вверх, Be a mouse – приседают.

Снежная девочка : Very good children! Мне очень понравилось, как вы танцуете. (Грустно) . Мне даже не хочется расставаться с вами.

М. Поппинс : Тогда полетели с нами! Ребята, вы не против?

Дети : No!

М. Поппинс : Тогда все вместе продолжаем наше путешествие. (Вращает зонтик) . Sleep! One, two, three. Fly umbrella with children and me. Children, wake up!

Печкин (деловито) : Мы уже в Англии ?

Снеговик (оглядываясь) : Нет, по-моему, мы еще не в Англии .

Звучит музыка, появляется Баба Яга.

Б. Яга : Батюшки мои! Сколько народу! Мальчики и девочки! (Подходит и трогает) . На обед! (Прикрывает рот рукой) . Я хотела сказать : здравствуйте, зверята! Зайчик… На ужин! Ой, я хотела сказать : добро пожаловать, гости дорогие. Как я рада вас видеть. Каким ветром вас сюда занесло?

М. Поппинс (растерянно) : Вообще-то мы попали сюда совершенно случайно. (Оглядывая всех) . И нам уже пора. Правда, ребята?

Б. Яга : Ишь все, какие хитренькие! Вы находитесь на моем острове. И здесь есть закон. (Строго) . С этого острова может улететь только тот, кто споет мне песню. (Шутливо) . И, конечно, если она понравится. А она может мне не понравится. Ха-ха-ха! И тогда у меня будет прекрасный обед! (Мечтательно) . Я позову своих друзей : леших, водяных, ведьм. Знаете таких? Ну, скоро вы с ними познакомитесь поближе. Ха-ха-ха! У них в желудке. Ха-ха-ха! (Успокоившись) . Ну, ладно. Это все потом. А сейчас спойте свою последнюю песню. Ха-ха-ха!

М. Поппинс : Баба Яга! Разрешите нам посоветоваться.

Б. Яга (недоверчиво) : Посоветоваться? Ладно. Только недолго.

М. Поппинс (собирает всех вокруг себя) .

Все решают, какую песню будут петь. Баба Яга пытается подслушать. Дети не дают ей этого сделать. Дети поют песню «Oh, Christmas tree!» .

Песня «Oh, Christmas tree!»

I’m a little Christmas tree

Christmas tree, we love you so,

Glittering, glittering merrily.

Live with us, play with us, do not go.

A star at my head and gifts at my feet,

We’ll plant you outdoors with grass at your feet,

On all my branches, candy canes sweet.

On all your branches, singing birds sweet.

Round our Christmas tree we dance and sing,

Hand in hand we make a ring.

Singing and dancing as round we go

A sing a ling, a sing a ling, a sing a ling, a lo,

Christmas tree, we love you so.

Б. Яга (продолжая напевать) : Как мне понравилась ваша песня! (Схватившись за голову) . Ой, что же я наделала? Придется вам отпустить. (Пауза) . Нет, еще не время. Я хочу с вами силой померяться.

Игра с ведрами. Кто быстрее с ведром на ноге оббежит вокруг елки.

Б. Яга : У-гу-гу! Осталась я без обеда. Зато новую песню услышала и поиграла с вами. Спасибо всем. Счастливого путешествия! (Кружит и, напевая новую песню, собирается уйти) .

М. Поппинс : Ребята, а может, позовем Бабу Ягу с собой? По-моему, она изменилась. Согласны? Снеговик, остановите Бабу Ягу.

Б. Яга : Спасибо. Спасибо. Эх, попоем, поиграем…

М. Поппинс : Полетели дальше! Sleep. Интересно, где это мы? Давайте позовем Санта Клауса. Если он придет, то мы попали по адресу, а если нет, то я не знаю. Давайте попробуем! Повторим 3 раза такие слова : «One, two, three, Santa Claus, come to me!» .

Под музыку в зал входит Санта Клаус.

С-Клаус : Here I am! Good afternoon! Children, Mary, guests! Merry Christmas! Glad to see you!

Дети здороваются с Санта Клаусом и жалеют ему счастливого Рождества .

М. Поппинс : Санта Клаус, как долго мы добирались до тебя, чтобы поиграть, повеселиться с тобой.

С-Клаус : Let’s play!

М. Поппинс : Давайте поиграем!

Игры :

1. «The Snowballs» . Участники игры встают в круг, передают по кругу один (или несколько – в зависимости от количества детей) «холодный снежок» и поют :

Snowballs, snowballs,

If you touch a snowball,

You quickly run away!

Ребенок, у которого по окончании песенки окажется «снежок» , выходит из игры «согревать ручки» , но продолжает подпевать оставшимся игрокам.

Игра продолжается до тех пор, пока не останется один игрок, самый «морозоустойчивый» .

2. «The Present hunt». Дети поют песенку :

Presents, presents in the sock,

Look in the sock at twelve o’clock!

Затем одному ребенку предлагается на ощупь определить, какая игрушка лежит в рождественском носке , и назвать ее по-английски . Игра возобновляется.

М. Поппинс : Санта Клаус, ты, наверное, очень устал. Отдохни, пожалуйста, а ребята прочитают тебе стихи.

Дети читают стихи.

A Happy New Year

The day is so clear,

The snow is so white,

The sky is so bright,

We shout with at night,

A Happy New Year.

The Christmas Tree

Oh, Christmas tree! (2 раза)

How green are your sweet branches,

You bloom not only when it’s warm

But also in winter storm.

Oh, Christmas tree! (2 раза)

How green are your sweet branches.

We make a snowman,

Big and round. (3 раза)

We put a snowman,

On the ground. (3 раза)

At the Christmas Party

Christmas day, happy day!

We all glad and very gay,

We all dance and sing and say.

Welcome! Welcome, Christmas day!

С-Клаус : Thank you very much, children! I’m very pleased with your poems.

М. Поппинс : Нам пора возвращаться, Санта Клаус. Полетели вместе с нами!

С-Клаус : O’k!

М. Поппинс : Sleep! One, two, three. Fly umbrella with children and me. Children, wake up! Вот мы и дома. А вот и наша елочка. На том же самом месте.

Печкин : Чего-то все-таки не хватает. А чего, не пойму. (Глядит на елку) . Ребята, чего не хватает? (Дети говорят, что елочка не горит) . А какие есть волшебные слова? Санта Клаус, может, ты знаешь?

С-Клаус : Yes, I know. One, two, three! Shine, our fir-tree!

М. Поппинс : Ребята, давайте дружно скажем эти слова!

На 3 раз елочка зажигается.

Дети поют песню.

Песня «Oh, Christmas»

Christmas is here, Christmas is here!

Merry Christmas, Mother!

Merry Christmas, Father!

We wish you a Merry Christmas,

We wish you a Merry Christmas,

We wish you a Merry Christmas,

And a Happy New Year.

С-Клаус : Thank you for your party. Thank you for your games, songs, poems. Merry Christmas! Now, I want to make you a Christmas present – “The Old Man’s Mitten” («Рукавичка» ).

Authour: An old man was walking through the forest one day with his dog. He walked and walked and dropped his mitten. Just then a mouse came scuttling up and when he saw the mitten he stopped and said:

Mouse: “This is whear I am going to live”.

Authour: After a while a Frog came hopping up.

Frog:“Croak! Croak! Who is living in this mitten?”

Mouse: “I am the Mouse and who are you?”

Frog: “I am the Frog! Let me in!”

Mouse: “All right, Jump in!”

Authour: “So the Frog jumped in and the Mouse moved over. After a while a Rabbit came scurrying up”

Rabbit: “Hello there! Who is living in this mitten?”

“We are. And who are you?”

Rabbit: “I am the Rabbit.May I join you?”

“All right.Jump in!”

Authour: “So the Rabbit jumped in and three of them made their home in the mitten. After a while a Fox came scampering up.”

Fox: “You- hoo! Who is living in this mitten?”

“We are. And who are you?”

Fox: “I am the Fox.Won,t you make room for me?”

Authour: “So the Fox climbed in and the four of them made their home in the mitten. After a while a Wolf came stalking up.”

Wolf: “Hello, friends! Who is living in this mitten?”

“We are. And who are you?”

Wolf: “I am the Wolf. And I mean to get in!”

“Very well.Go ahead!”

Authour: “So the Wolf climbed in and the Mouse, the Frog,the Rabbit,the Fox moved over and five of them made their home in the mitten”.

Authour: “After a while a Bear came lumbering up”

Bear: “Hello,good people! Who is living in this mitten?”

“We are. And who are you?”

Bear: “Ho-ho-ho! I am the Bear. I know you will make room for me.”

Authour: “So the Bear sgueezed in and now there were seven of them inside and they were so cramped that the mitten was fit to burst.”

“Bow-wow-wow” went the Dog. ”

Authour: “ And the seven friends were so frightened that out they jumped.Then the Old Man came up and picked up his mitten.” М. Поппинс : Давайте поблагодарим Санта Клауса за рождественский подарок . (Thank you very much, Santa Claus) . А еще Санта Клаус приглашает вас на рождественский ужин , где вас ждут рождественские угощения и подарки .