Контрольная работа по английскому. Контрольные работы по английскому языку

Министерство образования и науки Республики Бурятия

Хоронхойский филиал ГБОУ СПО «БРТСиПТ»

КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ

К УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЕ

Английский язык

Хоронхой 2014

Согласовано: УТВЕРЖДАЮ

На заседании ЦК ООД Заведующая УЧ

Буянтуева И.И.

ПредседатетьЦ К ООД

Бутусина Т.В. «__»_________2014 г

«__»_________2014 г.

Составлено в соответствии с ФГОС

и рабочей программой

учебной дисциплины

химия

по специальности: 260807«Технология продукции общественного питания»

Составитель:

преподаватель химии Бутусина Т.В.

Контрольно - измерительные материалы по результатам изучения учебной дисциплины английский язык ориентированы на проверку степени достижения требований к минимуму содержания и уровню подготовки обучающихся в соответствии с ФГОС и является основополагающим документом для организации контроля ЗУН обучающихся в учебном процессе. Предназначены для преподавателей техникума.

Контрольная работа №1 «Местоимения»

Задание №1. Вставьте правильное возвратное местоимение

    The girl has hurt …

    He put the fire out by …

    She is looking at … in the mirror.

    They are serving …

    He cooked the food by …

    They bought this house for …

    They are enjoying …

    He introduced …

Задание №2. Вставьте правильное притяжательное местоимение

    A : Have you met … new neighbours yet?

B : No. I’ve seen … children in the garden, though.

    A : What’s wrong with Rosie? B : Oh, she’s been having problems with … back recently.

    A : I like … shirt. It’s like Sandra’s. B: Actually, it is …. I borrowed it from her yesterday.

Задание №3. Напишите правильно условные предложения.

    If he …(not/notice) the mould in one of his glasses, Alexander Fleming … (never/discover) penicillin.

    If he …(sell) some of his paintings, Van Gogh … (get) some recognition.

    If Barbara Streisand … (change) the shape of her nose, her career … (never/ be) the same.

    If Anne Sullivan … (not/teach) her, Helen Keller … (not/be able to) communicate.

    If Naomi Campbell …(not be) so beautiful, she … (never/become) a super model.

    If I … (not/watch) the late film, I … (not /feel) so tired now.

    If I (have) money, I … (buy) a car myself.

    If I (live) in a big house, I could (invite) friends.

Контрольная работа №2 «Грамматика»

В работе затрагиваются темы: употребление have/has got, do/does, like/likes, образование множественного числа имен существительных, а также предлоги места.

Задание №1. Вставьте правильный вспомогательный глагол: Do , Does , Don ` t или Doesn ` t ?

1. ______ he like swimming? – Yes, he ______.

2. ______ you like singing? – No, we _______.

3. ______ your mother like playing football? – No, she ______.

4. ______ they like drawing? – Yes, they _____.

5. ______ Bob and Tom like reading? – No, they _______.

6. _____ your sisters like riding? – Yes, they _______.

7. _____ Mary like playing computer games? – No, she ______.

Задание №2. Исправьте ошибки в предложении.

Зачеркните неверное слово и на свободной строчке напиши нужное. Пример : I likes watching TV. like

1. My sister like swimming. ________

2. I doesn`t like playing football. ________

3. My father don`t like playing computer games. ________

4. She like swimming. ___________

5. We likes playing tennis. ___________

6. Tom and Bob doesn`t like reading. _________

7. My sister like riding. _________

8. My friends likes playing computer games.

9. I doesn`t like swimming. _______

Задание №3. Вспомни правило употребления AND и OR в предложении. Вставьте пропущенные слова and или or .

I like playing football ____ basketball. My sister doesn`t like swimming ____ riding. She likes reading ____ drawing. My brother likes singing ____ watching TV. My father doesn`t like watching TV ____ playing tennis. He likes swimming ___ riding.

Задание №4. Посмотри в таблицу и напиши предложения по примеру.

Andy likes swimming but he doesn`t like reading.

Polly likes________________________

Tom likes________________________

Sue likes ________________________

Pete likes ________________________

I. Вставьте like или likes :

1. My brother _____swimming. My sister ______ reading.

2. I _____ drawing. I don`t _____ singing.

3. He doesn`t ______ playing football. He ______ playing basketball.

4. We _____ riding. We don`t ______ playing computer games.

5. They ______ swimming. They don`t ______ reading.

6. Bob ______ drawing. He doesn`t _______ singing.

Контрольная работа №3 «Работа с предложениями и диалогом»

Задание №1. Complete the sentences choosing the right word.

    This is the best film I`ve seen late/lately.

    The stadium is near/nearly my school.

    Peter worked hard/hardly last month.

    Look! The bird is flying high/highly in the sky.

    She was very tired and could hard/hardly speak.

Задание №2. Read the dialogue. Mark the statements true (T) or false (F).

Good afternoon, Mrs. Kein. Come in, please. Take a seat.

Good afternoon, Doctor. Glad to see you.

Haven"t seen you long. Is anything wrong again?

I feel well, thank you. I"ve come to you because my husband seems to be seriously ill but he"s so obstinate that he"ll never visit you!

Well, I see. So what"s happened to him?

He had a crash the other day and badly damaged the car. Besides I"m afraid he"s got some serious injuries. Something"s happened to his neck, right shoulder and right leg. He can hardly move. I don"t know how can I bring him to you. Somebody"s given him a suspicious ointment and he is constantly rubbing it in his sore spots.

Great! No comments! Unfortunately I can"t treat your husband at a distance. Try to explain him that he must go to the hospital, have his shoulder, neck and leg X-rayed and then come to me. I"ll certainly help him.

Thank you, Doctor. I"ll make another attempt.

See you later. You and your husband both!

1. Mrs. Kein had a crash

2. Mr. Kein didn`t want to go to the doctor.

3. Mr. Kein had problems with his neck, shoulders and legs.

4. The doctor wants Mr.Kein to visit him immediately.

5. Mrs.Keincan brings her husband to the doctor.

Задание №3.Translate into English

    Цветок пахнет очень приятно.

    Он говорил сердито.

    Она казалась счастливой.

    Это звучит великолепно.

    Он выглядит грустным.

Задание №4. Put the adverbs in the correct form.

    Please speak (loud)! I can`t hear you!

    Kate speaks German (bad) than Paul, but he writes (well).

    The sportsman ran (fast) than he had ever run before.

    Could you say it (slowly), please?

    Which film do you like (well) of all?

Контрольная работа №4 «Прилагательные и наречия»

Задание №1. Выбери правильный вариант:

а) the biggest б) the biger в) bigger

    красивее

а) nice б)nicer в)more nice

    самый простой

а) simpleer б) simpler в)simplest

    вежливый

а) more polite б) the most polite в) polite

    самый дорогой

а) more expensive б) the most expensive в) the expensivest

а) cheaper б) more cheaper в)more cheap

    самый удобный

а) the more comfortable б)the most comfortable в)comfortablest

    счастливее

а) more happy б) happier в) happyer

а) the oldest б) oldest в) older

    самый добрый

а) the kindest б) kinder в) the most kindest

Задание №2. Choose the right form in the brackets to complete the sentences.

My words sounded unexpectedly (loud/loudly) in the silence of the empty house.

I’m afraid I’ve got a cold, I’m not feeling (good/well). I won’t go for a walk.

This perfume smells too (sweet/sweetly), I don’t think I will buy it.

The old woman looked (sad/sadly) at me. And I didn’t know what to say.

Granny, this cake smells quite (bad/badly) let’s throw it away.

My sister looks very (beautiful/ beautifully) in this new dress.

I’ve got an excellent mark today so I’m feeling quite (good/well).

He worked (hard/hardly) last and now we can see the results.

This song sounds (perfect/perfectly). I like it very much.

She feels (happy/happily) as she has passed all the exams.

The children seem very (excitedly/excited) today. What has happened to them?

We could hardly talk at the concert hall as the music was playing very (loud/loudly).

1.loud; 2.well; 3.sweet; 4.sadly; 5.bad; 6.beautiful; 7.good; 8.hard; 9.perfect; 10.happy; 11. excited; 12. loudly.

Контрольная работа №5 «Модальные глаголы».

Задание №1. Выберите правильный модальный глагол :

1. The weather . . . change tomorrow. а) may b) must c) should

2. She ... to finish school in a year. a) may b) has c) is

3. The water is cold, you . . . swim. a) can b) can"t c) must

4. I ... to cover the whole distance on foot. a) can b) have c) must

5. ... you help me? a) could b) should c) must

6. I"m afraid the weather . . . change for the worse. a) must b) may c) should

7. Somebody will ... to meet her. a) ought to b) need c) have to

8. He ... speak three foreign languages. a) can b) may c) must

9. You . . . work hard at your English if you want to know it.

    can b) may c) must

10. You . . . not go out, the lesson is not over yet. a) can b) may c) have

11. He ... be in this room. a) must b) is c) has

12. You feel bad, you . . . see a doctor. a) needn"t b) should c) can

13. I ... walk, there is a bus going there. a) needn"t b) mustn"t c) can"t

14. The sky is dark. It ... rain soon. a) may b) should c) has to

15. The lights are on. They ... be at home. a) may b) must c) are to

16. You ... to come here again. a) must b) should c) have

1)a; 2)c; 3)b; 4)b; 5)a; 6)b; 7)b; 8)a; 9)c; 10)b; 11)a; 12)b; 13)a; 14)a; 15)b; 16)c;

Задание №2. Переведите на английский язык .

1. Я умею плавать очень хорошо.
2. Можно войти?
3. Он умеет говорить по-английски?
4. Вам следует говорить по-английски.
5. Здесь можно курить? - Нет, нельзя.
6. Мы не должны приходить домой поздно.
7. Нам нужна ваша помощь.
8. Мне читать и переводить текст или выполнять контрольную работу?
9. Ему разрешат прийти сюда.
10. Я смогу сделать это завтра.
11. Они должны были купить эту книгу вчера.
12. Мы должны будем навестить его на следующей неделе.

Задание №3. Поставьте вместо точек нужный по смыслу английский модальный глагол:

1. Let’s ask mother. She . . . know his address.
2. You . . . drink cold water if you don"t want to fall ill.
3. ... you help me?- I am afraid not.
4. You . . . interrupt me when I am speaking.
5. Pupils ... talk during the lesson.
6. It ... rain, take your raincoat.
7. My father ... be at his office now as it is 8 o"clock already.
8. ... I switch on the radio? - Yes, you . . .
9. ... I smoke here? - No, you . . .
10. You . . . take my pencil for a moment.
11.I ... finish this work today. I am tired.
КЛЮЧ: 1) must; 2) haven’t; 3) can; 4) shouldn’t; 5); musn’t; 6) may; 7) must; 8) may, may; 9) may, may not; 10) may; 11) can’t;

Итоговая контрольная работа №6

Задание №1. Match the words with the definitions and translate them.

    To support a person or an idea that your believe is right

    A set of rules about what you should wear

    To stop yourself from showing your feelings

    A symbol that represents an organisation or company

    The name that a company chooses for its product

    To remove something

    Simple in design with no decoration

    Extremely fashionable

    To continue to do something

    To support something/someone

Задание №2. Choose the correct answer.

    Mary was a very talented girl. She … read when she was only four.

    Where are you going on holiday? – I hope I’ll … visit my grandparents on Lake Baikal.

    We moved to our new residence last spring.

    Место жительства

    Резиденция

    The new telephone line enables us to use the internet 24 hours a day.

    Разрешает

    Дает возможность

    The Maya were ancient people of

Задание 3. Use must, may/might, can/could or can’t/couldn’t plus the correct form of the verb in these sentences.

    Where was Peter yestarday? He … (be) at school. The school year started a week ago.

    I’m absolutely sure! They … (arrive) yestarday. I saw their tickets.

    The course … (begin) on the fifth of September but I’m not so certain about it.

    Are you joking! Nick … (go) to Moscow last week. He’s supposed to be at work now.

    They … (come from) London, but I’m not sure.

Задание №4. Write down a short story about your last trip. (100-150 words)

Международный консорциум «Электронный университет»

Московский государственный университет экономики,

статистики и информатики

Евразийский открытый институт

И.Ф. Турук

Р.А. Гитович

Ю.С. Чеботарев

Контрольные работы № 1 и № 2

по английскому языку

для студентов I и II курсов

заочного отделения

Москва 2010

ББК 81.2 Англ.

Турук И.Ф., Гитович Р.А., Чеботарев Ю.С. Контрольные работы № 1 и № 2 по английскому языку для студентов I и II ку рсов заочного отделения / Московский государст- венный университет экономики, статистики и информатики. – М.: МЭСИ, 2010. – 50 с.

Это пособие предназначено для студентов, желающим подготовиться к контрольным работам по английскому языку. В нём представлены варианты контрольных работ по английскому языку для студентов I и II курсов заочного отделения.

ISBN © Турук И.Ф., 2010

© Гитович Р.А., 2010

© Чеботарев Ю.С., 2010

© Московский государственный

университет экономики, статистики

и информатики, 2010

I КУРС 4

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1 4

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 2 12

II КУРС 2 0

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1 20

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 2 37

I КУРС

1 семестр

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1 )

ЧАСТЬ 1

Для того, чтобы выполнить контрольную работу № 1, часть 1, необходимо усвоить следующие разделы, задания и упражнения к ним прилагаемого грамматического пособия: «ПРАКТИКУМ ПО ОБУЧЕНИЮ ГРАММАТИЧЕСКИМ ОСНОВАМ ЧТЕНИЯ», Турук И. Ф., МЭСИ:

Синтаксический анализ предложений и их перевод (Тема 1).

Структура простого предложения.

Структура сложного предложения.

Виды придаточных предложений.

Неопределенно-личные, безличные и эмфатические предложения.

I. Переведите предложения и сделайте графическую разметку анализа простого предложения по членам предложения.

I II ло Ш ло IV

Пример: Researchres / use / statistical methods / in laboratory experiments of

    In a few minutes he showed me the article from the last journal.

    People obtain a great deal of knowledge from the study of nature.

    Science has made great progress in the last century.

    Scientists use electronic computers for many different purposes.

    The material was very difficult for our students.

    After the solution of this difficult problem the scientist wrote a scientific article.

II. Выберите предложения, в которых имеются: а) придаточ- ное подлежащее; б) придаточное сказуемое; в) придаточ- ное дополнительное; г) придаточное обстоятельственное; д) придаточное определительное. Переведите их.

    A good writer makes a thing real to us when he describes it.

    The noise I have heard was caused by the arrival of the carriage.

    The captain was very kind to me and asked me to tell him what place I had come from and where I was going to.

    What he had to say to his friend was said in my presence.

    Instead of replying to my words he gave me the article he referred to in his report.

    Robinson overcame numerous obstacles and difficulties he met with in the course of his eventful life.

    The conclusion I arrived at was that he had a special purpose in asking me his last question.

    The delegates were asked if they themselves would select the schools they wanted to visit.

    The students say the text they must translate is the most difficult one.

    What first surprised me was the length of the grass, which was about twenty feet high.

III . Переведите следующие словосочетания по образцу.

system design – проектирование системы

    commodities production;

    management art;

    capital investment;

    labour productivity;

    population census.

IV. Переведите следующие предложения, обращая внимание на перевод слов «оne»и «it».

One can always find time for going to the theatre.

It is necessary to use the latest methods of control in industry.

One must take part in this scientific work.

It is necessary that the data of the experiment should be highly accurate.

It is proved that light needs time to travel any distance.

It is difficult to obtain information about the results of this scientific research because it was carried out many years ago.

V. Прочитайте следующий текст и письменно переведите его. Подчеркните придаточные предложения и выделите в них подлежащие и сказуемые.

Контрольная работа – это тест, по которому измеряется уровень навыков и знаний. Проводится проверка в устной или письменной форме. Каждый человек сталкивался с этим в школе или университете.

Во времена, когда сеть Интернет не была распространена или не каждый мог себе позволить подключить ее, подобные задания решались в библиотеках или на продленках вместе с учителем. В тот период не было всяческих книжек, в которых можно было подсмотреть ответы.

Особенные трудности вызывал иностранный язык. Хотя были те, кто делал задания по тому же английскому языку на заказ. Они были настоящими спасителями в глазах студенческой общественности.

«Решатель» – недорогое и простое решение сложных задач

Теперь все намного проще – заказать выполнение заданий или контрольных можно у нас на сайте. Если у вас нет времени или возникают трудности с выполнением той или иной задачи, то наша команда к вашим услугам. Цена контрольной работы по английскому каждому окажется по карману. Поэтому не сомневайтесь, стоит ли прибегать к помощи специалистов. Без больших затрат вы сможете решить все дела в университете и избежать хлопот для себя.

Заказать выполнение контрольной работы можно уже сейчас. При этом вы получаете полную конфиденциальность и выполнение работы сроком от одного дня в зависимости от сложности.

Низкая стоимость и сэкономленное время – то, что мы вам предлагаем

Чтобы узнать стоимость написания учебных работ , заполните форму, в которой нужно указать название предмета, срок выполнения и прикрепить задание. Как только все будет выполнено, решение появится у вас в Личном Кабинете, куда можно попасть после оформления заказа. Номер телефона: 8 800 707 53 23, звонок бесплатный.

Ганиева Гюзель Заилевна
Учебное заведение: МБОУ СОШ № 3 имени Тази Гиззата г.Агрыз
Краткое описание работы: Контрольная работа может быть использована для контроля ЗУН учащихся 5 класса, занимающихся по УМК по английскому языку English авторов Кузовлева В. П., Лапа Н. М., Перегудовой Э. Ш. Данная работа составлена в соответствии с ФГОС и включает задания по всем видам речевой деятельности. Работа представлена в двух вариантах.

Английский язык, как и другие иностранные языки, преподается в школах России во 2-11 классе. Материалы по английскому языку на нашем сайте представлены в следующих разделах: Конспекты уроков Технологические карты Контрольные и проверочные Лабораторные и практические Самостоятельные Тесты Подготовка к ЕГЭ Подготовка к ОГЭ Олимпиадные задания Викторины и игры Внеклассные мероприятия Рабочие программы Поурочное планирование Мастер-классы […]

Проверочные и контрольные работы по предмету английский язык на сайте Конспектека

Контроль знаний учащихся является неотъемлемой частью образовательного процесса. Итоги проведения контрольных и проверочных работ являются показателями успешности освоения учебного материала. Однако составление подобных материалов является трудозатратным процессом для любого учителя. В такой ситуации на помощь приходят наработки коллег. На нашем сайте собраны котрольные и проверочные работы по английскому языку от учителей со всей страны. Данные работы соответствуют ФГОС и могут быть использованы при котроле знаний учеников школ. Такие материалы помогут существенно сократить время на подготовку к занятиям, подарят новые идеи и поспособствуют обмену опытом с другими профессионалами из сферы образования.