I love my mum s продолжить предложение.

Finn"s favorite fish"s favorite food fell flat.

Finn"s favorite fish"s favorite food falls for fluid.

Finn"s favorite fish"s favorite food fed Finn"s favorite fish.

Finn"s favorite fish falls for Finn"s favorite fish"s favorite food.

Finn"s favorite fish"s favorite food falls for Finn"s favorite fish.

Finn"s favorite fish"s favorite food fills Finn"s favorite fish.

Finn fishes for Finn"s favorite fish"s favorite fish food for Finn"s favorite fish!

WRITING: Food adjectives

1) Complete the adjective column with a word from the box.

fresh frozen home-made low-fat raw spicy sweet takeaway

1) I love my mum’s cooking. ________ food is always the best.

2) Indian food like curry is _________.

3) Sushi is made with ________ fish

4) Food which is kept very cold is ______.

5) ______ food is food you buy at a restaurant and take home to eat.

6) People on a diet often try to eat ______ food.

7) These eggs are _______, I bought them today.

8) This tea’s very _______. You’ve put too much sugar in it.

2) What is your favourite food? Tell group the recipe of your favourite food using kitchen verbs.

3) Your friend put on weight. But you’re slim. Your friend asks you to share with the secret of your being slim and healthy. Make the dialogue and share with him or her with your secrets. What would you recommend him or her to eat and how to keep a healthy diet.

LISTENING

Have you ever tried English food? What did you think of it?

1) Listen to the text and answer the questions:

1 Why did he decide to open a restaurant in Chile?

2 Why did he call it Fredirick’s?

3 Why were Chilean people surprised when he opened his restaurant?

4 What English dishes does he serve in his restaurant? Are they popular?

5 Where does he recommend tourists eat in England? Why?

6 How many women work in his kitchens?

7 What English food does he miss most?

2) Retell the text.

3) Work in pairs. Make the dialogue about opening your own restaurant How will you call it? What food would you recommend tourist eat in your restaurant?

Questions for computer based test

1. Choose the right variant of present continuous.

She can’t come to the phone now. She …. a shower.

2. Choose the right variant of present simple.

We …… an answer from you before Wednesday.

3. Choose the right variant of present simple.

He never ….. to my e-mails.

a) is being replied

4. Choose the right variant of present simple.

“Are you going to the park this afternoon?” – “I don’t know. It ….. on the weather.”

баранина мясо

конина мясо

жылқы еті

to preserve food,meat

консервировать пищу, мясо

тағамды сақтау, етті сүрлеу

говядина

беспармак

бесбармақ

shubat(camel’s milk)

шубат (верблюжье молоко)

шұбат (түйе сүті)

kumys (horse’s milk)

кумыс (кобылье молоко)

қымыз (бие сүті)

балғын, жас

домашнего изготовления

қолдан (үйде) әзірленген

1. Grammar exercises 2-3 on page 5 – main literature.

Office hours

1. Write a short composition on theme: “My favourite cuisine”.

Комментарий.

с. 26, упр. 1. Дети расставляют предложения в диалогах в нужном порядке.

Ответы :
1. What’s your favourite food? - Какая твоя любимая еда?
Chips, yum! What about you? - Чипсы - вкуснятина! А твоя?
My favourite food is pizza. - Моя любимая еда - пицца.
2. Can I have some chicken, please? - Можно мне курицу, пожалуйста?
Here you are! - Вот, пожалуйста.
Thank you! - Спасибо!

с. 26, упр. 2. Дети слушают запись и в паузах выполняют задание - вписывают в клеточки соответствующие буквы. Им нужно понять, что любят есть на обед друзья Даниэллы.

Ответы: 2. А; 3. Е; 4. С; 5. В.

с. 27, упр. 3. Проведя соединительную линию, дети кладут еду на тарелку в соответствии с текстом.

Ответы:
rice
sandwiches, biscuits

с. 27, упр. 4. Дети заканчивают предложения о своей любимой еде.

Примерный ответ:
Му favourite breakfast is sausages. - Мой любимый завтрак - сосиски.
Му favourite lunch is chicken and rice. - Мой любимый обед - курица с рисом.
I love ту mum"s cake. - Я люблю мамин торт.

Учебник

с. 54—55. Now I know! (Теперь я знаю!)
Комментарий.
В этом разделе дети повторяют материал модуля и готовятся к контрольной работе.

с. 54, упр. 1. Посмотри, прочитай и подбери картинку.

Ответы:
1. g ; 2. а ; 3. k ; 4. е ; 5. b ; 6. d ; 7. i ; 8. h ; 9. с ; 10. f .

с. 54, упр. 2. Прочитай и выбери правильное предложение.

Ответы: 1. B; 2. В; 3.А; 4. В.

с. 54, упр. 3. Прочитай и выбери правильное слово.
Дети читают предложения и выбирают правильный вариант.

Ответы : 1. any ; 2. any ; 3. some ; 4. any ; 5. some .

c. 55, ynp. 4. Прочитай и напиши I do, Yum! I don’t, Yuk!
Дети читают вопросы и записывают в тетрадях ответы, используя фразы из задания.

Ответы :
A: Do you like biscuits? - Ты любишь печенье?
В: 1) Yes, I do, Yum! - Да, вкуснятина!
A: Do you like milk? - Ты любишь молоко?
В: 2) No, I don’t. Yuk! - Нет, невкусно!
A: Do you like sausages? - Ты любишь сосиски?
В: 3) No, I don’t, Yuk! - Нет, невкусно!
A: Do you like rice? - Ты любишь рис?
В: 4) Yes, I do, Yum! - Да, вкуснятина!

с. 55, упр. 5. Посмотри, прочитай и запиши соответствующее имя в тетрадь.
Дети смотрят на картинки, читают предложения и записывают в тетрадях имена детей в соответствии с их высказываниями о еде.

Ответы :
1. Sam ; 2. Wendy ; 3. Tina ; 4. Theo ; 5. Simon .
Дети отмечают галочкой, чему они научились, работая над этим модулем.
Now I сап... (Теперь я умею...)
1. talk about food - говорить о еде
2. order food - заказывать еду
3. talk about likes and dislikes - говорить о том, что нравится и не нравится
4. write a note - писать записку

Упражнение 1, с. 26

1. Red and put in the correct order.

Учащиеся расставляют реплики диалога в нужном порядке.

1

2 Chips, yum! What about you?
1 What’s your favourite food?
3 My favourite food is pizza.

2

3 Thank you!
2 Here you are!
1 Can I have some chicken, please?

Упражнение 2, с. 26

2. Listen and write the letters in the boxes.

What are Danielle’s friends having for lunch?

Текст записи:

Man: Listen and look! There is one example. What are Danielle’s friends having for lunch?
Danielle: Kate loves vegetables, so she’s having salad for lunch today.
Man: Can you see the letter D? Now, you listen and write the letter.
Danielle: Winny doesn’t like salad, but she likes meat. She’s having sausages for lunch. Jake likes sausages, too. But he’s not having sausages today. He’s having burgers! Grant doesn’t like burgers, but he loves chips! He’s having chips for lunch today. Judy doesn’t want chips today. She wants pizza. She loves pizza!

1 Kate – D
2 Winny – A
3 Jake – E
4 Grant – C
5 Judy – B

Упражнение 3, с. 27

3. Read and draw lines.

Упражнение 4, с. 27

4. Now write about yourself.

Варианты ответов:

1 My favourite breakfast is salad .
2 My favourite lunch is chicken and vegetables.
3 I love my mum’s cake.